מחזקים את השותפות עם הציבור הערבי: מרצ רוצים אישה ערביה למקום השישי ברשימה

המשמעות ההחלטה הזו היא סגירה כמעט ודאית של הדלת בפני חברת הכנסת סתיו שפיר, השותפה למחנה הדמוקרטי

מוסי רז, תמר זנדברג, עיסאווי פריג' וגבי לסקי / צילום: אלעד וולף, מרצ
מוסי רז, תמר זנדברג, עיסאווי פריג' וגבי לסקי / צילום: אלעד וולף, מרצ

במרצ מחפשים אישה ערביה לשיבוץ במקום השישי ברשימה. לשם כך מתנהלים מגעים עם כמה מועמדות, וצפוי כי עד לסוף השבוע יוכרז על המועמדת המתאימה, שתאושר בוועידת המפלגה שתכונס ביום ראשון. במרצ אומרים כי המטרה היא חיזוק השותפות היהודית-ערבית הן כאידאולוגיה והן בשל העובדה שהביאה לתוצאות יפות למפלגה בבחירות באפריל.

ל"גלובס" נודע כי בינתים הסתיים ללא תוצאות המשא ומתן שהיה עם מאזן גנאים, שהיה ראש עיריית סכנין, ועם טלאל אל-קארינאווי שהיה ראש עיריית רהט. השניים ביקשו לפי אנשי מרצ מקום גבוה ברשימה אך לא נענו.

המשמעות ההחלטה הזו היא סגירה כמעט ודאית של הדלת בפני חברת הכנסת סתיו שפיר, השותפה למחנה הדמוקרטי. במרצ אומרים כי שפיר תיכנס לרשימה רק אם תסכים למקום השישי, שכן השותפות עימה לא הוכיחה את עצמה אלקטורלית. שפיר שהייתה במקום השני ברשימה בבחירות בספטמבר, מבקשת לשמר את מעמדה. בסביבתה אומרים כי עד כה לא התקבלה הצעה ממשית ממרצ ואין זה ברור מדוע משנים את הרכב המבנה הדמוקרטי שהוסכם לפני הבחירות הקודמות. מרצ אז קיבלה לפי הסקרים שניים וחצי אחוזים ורק החיבור עם שפיר והמחנה הדמוקרטי הביא לעלייה בסקרים.

רשימת המחנה הדמוקרטי נראית כעת כך: ניצן הורוביץ, תמר זנדברג, יאיר גולן, אילן גילאון, עיסאווי פריג'. בד בבד ימשכו הניסיונות של מרצ להביא לרשימה משותפת עם מפלגת העבודה לאור החשש מפני אחוז החסימה. ההערכה במרצ היא כי אם כחול לבן תלחץ על יו"ר העבודה עמיר פרץ הוא יעתר לבסוף לרשימה משותפת.