גנץ: "מצפה מפרץ ומרצ לעשות את המעשה הנכון"

יו"ר כחול לבן אמר את הדברים בישיבת סיעתו • בנוגע למצב הביטחוני במזרח התיכון אמר גנץ: "אם חלילה ינסו לגרור אותנו לאירוע, אני משוכנע שהתגובה תהיה עוצמתית, קשה, כואבת וחד משמעית"

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ביקש היום (ד') בישיבת סיעת כחול לבן שמפלגות המחנה הדמוקרטי-מרצ והעבודה יבינו את הסיכונים בהתמודדות נפרדת ויתמזגו לרשימה אחת.

"כחול לבן נחושה להוביל ממשלה של שינוי ותקווה, להגיע בבחירות הקרובות להכרעה ברורה ולהיות המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. כדי שזה יקרה נדרש איחוד כוחות במפלגות השמאל הציוני בישראל. אין זמן ואין מקום לספינים. נפגשתי הבוקר עם יו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ ויו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורביץ. הבהרתי לשניהם שכחול לבן תמשיך להיות האלטרנטיבה השלטונית במרכז המפה ושהיא לא תחבור לאף מפלגה אחרת- לא מימין ולא משמאל. אני מצפה מהם לנהוג באחריות הנדרשת ולעשות את המעשה הנכון".

הודעת גנץ מגיעה על רקע קמפיין בו פצח יו"ר העבודה עמיר פרץ אתמול (ג'). הוא קרא לאיחוד של 3 המפלגות: כחול לבן, מרצ והעבודה. אך הדברים נתפסים כספין שלו וזאת כדי שלא ידחקו בו לאיחוד בין העבודה ומרצ.

גנץ התייחס גם למצב בין ארה"ב לאיראן ואמר גנץ: "ההתקפה האיראנית על בסיסי הצבא האמריקאי מוכיחה שוב כי איראן היא סכנה לשלום העולם כולו וליציבות וביטחון המזרח התיכון. צה"ל הוא הצבא החזק באזור ואיני ממליץ לאיש לגרור את ישראל לאירוע שאינו קשור אליה ולהעמיד אותה למבחן. אם חלילה ינסו לגרור אותנו לאירוע, אני משוכנע שהתגובה תהיה עוצמתית, קשה, כואבת וחד משמעית".

בנוגע לבקשת החסינות של נתניהו אמר גנץ כי ליו"ר הכנסת יש עד מחר לקבל החלטה בנושא הקמת ועדת הכנסת: "נתניהו החליט לגרור אותנו לבחירות יקרות בפעם השלישית אך ורק עבור חסינותו. אני מעריך מאוד את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואת התנהלותו הממלכתית לאורך שנים. אני יודע שהוא מבין מה הדבר שנכון לעשות בנוגע לבקשת החסינות של יו"ר הליכוד. הכנסת איננה עיר מקלט לעבריינים ויו"ר הכנסת מייצג את כל מפלגות הבית ולא מפלגה כזו או אחרת. נתניהו הוא זה שביקש לדון בחסינותו האישית. אני לא מתאר לעצמי שהוא עשה זאת כדי שלא נדון בה. נתניהו ביקש חסינות - ואנחנו נשתמש בכל האמצעים והכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי לדון בבקשתו. לא אתן לאף אחד לפגוע בהליך הדמוקרטי במדינת ישראל ולמנוע דיון שכזה. החלטות בנושא הזה יצטרכו להתקבל עד מחר. לא נאפשר לאף אחד למשוך זמן".

גנץ סיפר שנפגש אתמול עם אדם ברקוביץ', השליח האמריקאי לענייני המזרח-התיכון, ורמז שעדיף היה שתכנית המאה לא תתפרסם בתקופת הבחירות: "אני שמח על הפגישות האלה ועל הקשר עם האמריקאים. הוא קשר טוב, רציף וחשוב ואני כמובן לא אפרט את מה שהיה בתוך הישיבה עצמה. אני יכול להניח שבנושא כל כך חשוב האמריקאים יהיו מאד זהירים ולא יפרסמו את זה לפני הבחירות, כי הרי זו תהיה התערבות ממשית ובוטה בהליך הבחירות במדינת ישראל, אבל כאמור הם עסוקים בדברים רבים וחשובים אחרים ולא אומר להם מה לעשות".