הדס שטייף | בלעדי

"טעות נוראית": מה אמרה הדס שטייף במשטרה על חשיפת המקור שלה ומי מימן את נסיעתה לכנס הלשכה באילת?

כתבת גל"צ ביקשה לחזור בה לאחר שחשפה את המקור למכשירי הטלפון של אפי נוה • שטייף הסבירה כי המניע לפעולותיה הייתה המחשבה שיו"ר לשכת עוה"ד מקיים קשרים פסולים עם עיתונאים, זאת בשעה שהיא עצמה נסעה לכנס במימון הלשכה • שטייף: "נאשם בפלילים מנסה להסיט את הזרקור"

הדס שטייף / צילום: יונתן בלום
הדס שטייף / צילום: יונתן בלום

מזכר של ראש מפלג חקירות בלהב 433 סגן ניצב אסף ולפיש מגלה כי הדס שטייף חשפה לשיטתה בטעות את המקור, שהעביר לה את הטלפונים של יו"ר לשכת עורכי הדין דאז אפי נוה. 5 ימים לאחר עדותה ושבועיים לאחר החשיפה הראשונית, שטייף נבהלה מחשיפת המקור, וביקשה לתקן את עדותה תוך השמטת שם המקור. במזכר מה-15 לינואר 2019, שהגיע לידי "גלובס" נכתב כי "התקשרתי להדס שטייף שמסרה לי שהיא מאוד פוחדת על חני נוה, ועל כך שהיא (הדס) עשתה טעות נוראית מבחינתה שמסרה לנו את השם שלה, ושהיא הייתה צריכה להתייחס לשם שלה כ'מקור', ושמבחינתה היא מוכנה לבוא ולמסור עדות חדשה מבלי שהמעורבות של חני תעלה".

ולפיש ציין במזכר כי "אמרתי להדס שטייף שאני אעביר את המסר שלה לדרגים הממונים עליי". לא ידוע למי בדיוק הועבר המסר, אולם העדות לא נמחקה והשם לא נמחק.

כבר במעמד מסירת החומרים למשטרה בראשון לינואר 2019, סיפרה שטייף לראש יאח"ה נצ"מ יואב תלם וסנ"צ אסף ולפיש כי המקור לטלפונים הוא חני נוה, אשתו של אפי נוה. שטייף הוסיפה פעמיים כי היא מבקשת שלא לחשוף את שמה של חני, ושהיא מספרת את הדברים להבנת התמונה במלואה בלבד.

בעדותה של שטייף ב-10 לינואר, היא פירטה בהרחבה אודות פגישה שקיימה שטייף יחד עם הפורץ יולי רוזנברג ועם חני נוה לצורך השגת החומרים ופריצת הטלפונים. במעמד הפגישה הוחלט כי רוזנברג יאסוף את החומרים מהמעבדה על מנת שינסה את מזלו במלאכת הפריצה והפקת החומרים.

כזכור, המשטרה החליטה שלא להעמיד לדין את שטייף, חני נוה ורוזנברג בגין מעורבותם בפרשת הפריצה לטלפון. המשטרה הבטיחה לשלושתם חסינות, בטרם העידו בפני חוקרי להב 433 . ממידע שהגיע לידי "גלובס" ומתפרסם כאן לראשונה, מתבררת עילת סגירת התיק. הפרקליטות סגרה את התיק נגד השלושה בשל "חוסר בראיות" בצירוף עילת "חוסר עניין לציבור". בכיר בפרקליטות אומר ל"גלובס" כי העובדה שהשלושה מסרו את עדותם תחת "פסקת חסינות" מפני הפללה עצמית, היוותה קושי של ממש להעמידם לדין. אולם על פי האמור לעיל, עולה כי שטייף מסרה פרטים בנוגע לחני נוה לפני שהובטחה לחני חסינות. חרף זאת, חני נוה לא נחקרה באזהרה, וכאמור הפרקליטות החליטה לסגור נגד כל השלושה את התיק.

בעדותה של שטייף במשטרה היא ציינה כי היא ישבה על החומרים ימים ולילות, ואף נחשפה "לעוד ועוד דברים שגורמים לי ל'כאבי בטן'. בין היתר, מערכת הקשרים שאפי נוה ניהל עם עיתונאים בכירים, הדרך בה מצאו דרכם לאמצעי התקשורת מינוי שופטים, וכעיתונאית - התביישתי. בעצם הבנתי (שיש) מערכת של 'תן' ו'קח' בין אפי נוה לעיתונאים שהיא נוגדת את חוקי האתיקה העיתונאית, סוויטות, מסעדות וכיוצא באלו".

התכתבויות נוה עם עיתונאים אף תויקו לתיקיות על פי שמות העיתונאים. דבריה של שטייף, עוררו גורם בלשכת עורכי הדין שהחליט לבדוק את ההתקשרות של הלשכה עם שטייף עצמה. מן המידע עולה כי שטייף בעצמה קיבלה הטבות באלפי שקלים מלשכת עורכי הדין. בינואר 2017, היא השתתפה בפאנל שעסק בשאלה 'איך עובדים עם כתבים פליליים?', ממסמך שהגיע לידי "גלובס" עולה כי הלשכה מימנה עבורה ועבור בן זוגה טיסה הלוך ושוב לאילת וכן מלון לשני לילות.

בתגובה לשאלת "גלובס" מי מימן את טיסת ושהות הדס שטייף במלון, נמסרה מטעמה של שטייף התגובה הבאה: "מדובר בנאשם בפלילים המנסה להסיט את הזרקור מהמעשים החמורים על ידי הפרחה לאוויר של טענות מטענות שונות ומשונות. כבר מהמעט שנחשף לגבי המעשים בהם היה מעורב אפי נוה, רעדה האדמה, והחשיבות הציבורית האדירה בעצם חשיפת חומרים קשים אלו ברורה לכל. שטייף קוראת לרשויות החוק לבדוק בהקדם החומרים הנוספים הנמצאים בידיהם, מאחר והאינטרס הציבורי מחייב חשיפת וחקירת מעשים חמורים נוספים במידה ויתגלו כאלה".

גילוי מלא: במענה לבקשת התגובה באת כוחה של הדס שטייף עורכת הדין רוני אלוני סדובניק פנתה לעורכת "גלובס" וטענה כי בקשות "גלובס" כי שטייף תתייחס ותגיב לפרסומים צפויים לגבי חלקים בעדותה מהוות הטרדת עד.  יובהר כי על פי ייעוץ משפטי שקיבלנו הפניות לקבלת תגובות בנושא נעשות אל עורכת דינה של שטייף ולא אל שטייף ישירות. "גלובס" ימשיך להקפיד על בקשת תגובות לכל ידיעה עיתונאית, כפי שמתבקש ומתוך חובתו העיתונאית והאתית, וללא משוא פנים.