הוט | בלעדי

הוט עוברת לתקינה אירופית ברשת הכבלים

החברה הודיעה לספקיות כי היא משלימה מעבר לתקן האירופי בתוך שלושה חודשים • השינוי נועד יותר לצורך התייעלות פנימית ועשוי לשפר את הביצועים ברשת אבל לא בצורה משמעותית

חברת הוט יוצאת בשדרוג הנדסי שמטרתו התאמת רשת הכבלים שלה, שפועלת בתקנים אמריקאים, לתקנים אירופיים. התוכנית לשדרוג נקראת "יורודוקסיס", ולמרות שהיא לא מתוכננת לשפר את הביצועים ללקוחות, בהמשך הדרך היא ככל הנראה תביא לשיפור מסוים וקטן בקצב הורדת הנתונים ולא תשנה את קצב העלאת הנתונים הקיים היום.

השינוי ברשת הוט הוא שינוי שהחברה עושה בחלוקת התדרים המועברים ברשת. בשיטה האמריקאית מקצים 6 מגה הרץ לערוץ, ובשיטה האירופית מוקצים 8 מגה הרץ לערוץ. מכיוון שמדובר בהקצאה פנימית, השינוי אינו מרחיב את הקיבולת ברשת, אבל הוא מאפשר לציוד הקצה החדש שמותאם לתקן האירופי ליהנות מזרימת דאטה משופרת, ולכן יש אפשרות שגם הביצועים הסופיים ישתפרו, אם כי נדגיש שלא זו המטרה של השינוי.

הוט הודיעה על השינוי המתוכנן למשרד התקשורת ולספקיות האינטרנט. החברה מחויבת לדווח על שינויים הנדסיים מתוכננים מבעוד מועד (שלושה חודשים), וזאת על-מנת שהספקיות יוכלו להיערך לכך בהתאם. בפועל החברה עדכנה על התוכנית שלה כבר לפני מספר שנים במסגרת עדכון של תיק השירות לשוק הסיטונאי. 

השינוי אינו אמור להפריע לפרטנר ולסלקום. סלקום הודיעה לאחרונה כי היא מפסיקה לעבוד על רשת הוט במסגרת השוק הסיטונאי, ולפרטנר יש כמה עשרות אלפי לקוחות שעובדים סיטונאית על רשת הוט. ההערכה היא ששתי החברות יבקשו פרק זמן ארוך משלושה חודשים ליישום השינוי.

נציין כי לקוחות שיש ברשותם מודמים קיימים לא יושפעו מהשינוי. במודמים החדשים, הנמכרים היום גם על-ידי הוט וגם על-ידי ספקיות האינטרנט, הם יעבדו בשתי התקינות במקביל, כך שהלקוחות לא ייפגעו מהשינוי ברשת.