רכב פנאי | פיצ'ר

מתחילים עשור: ענף הרכב הישראלי פותח את השנה עם שלל דגמים חדשים ומחודשים

הצצה לרכבי הפנאי החדשים של פולקסווגן, רנו, לקסוס ועוד - כולל מחירים

חברת צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, פתחה את השנה עם השקת רכבי הפנאי הקומפקטי T-CROSS, שממוצב מתחת לטיגואן ומתחרה בסיאט ארונה, יונדאי קונה וכו'. הרכב נמתח לאורך 4.1 מטר ולגובה 1.56 מטר ומציע תא מטען בנפח 385 ליטר. הוא יוצע עם מנוע ה-3 צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1 ליטר של קבוצת פולקסווגן עם הספק של 115 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים בת 7 מהירויות. הרכב יוצע בשתי רמות גימור, שתיהן עם מערך בטיחותי מקיף, במחיר שמתחיל בכ-130 אלף שקל. 

חברת UMI השיקה את הדור המחודש של רכבי הפרמיום-פנאי XT5. הרכב עבר מתיחת פנים חיצונית ופנימית ומגיע עם אבזור טכנולוגי מתקדם כולל מצלמה היקפית, ממשק אנוש חדש, תצוגה עילית ועוד. באגף ההנעה מצויד כעת מנוע ה- V6 בנפח 3.6 ליטר (310 כ"ס) הקיים בתיבה אוטומטית חדשה בת 9 מהירויות. כל רמות האבזור שודרגו, והמחירים ינועו בין כ-350 ל-390 אלף שקל בהתאם לרמת האבזור.

חברת קרסו החלה לשווק את הדור המחודש של רכב הפנאי רנו "קוליאוס", שמוצע באירופה מזה מספר שנים. הרכב מיועד להתחרות בפלח הפנאי-מיד-סייז מול ספורטאג'/טוסון, פיז'ו 3008 ושות', והוא מגיע לארץ רק עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר, שמייצר 150 כ"ס ו-35 קג"מ ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה (CVT). הרכב מציע רמת אבזור אחת גבוהה, שכוללת בין השאר גג זכוכית פנורמי, חישוקי 18 אינץ' וערכת בטיחות מתקדמת. המחיר עומד על כ-165 אלף שקל.

במקביל החל שיווק הדור החדש של רנו קליאו עם פלטפורמה חדשה שמציעה מרווח משופר בתא הנוסעים ותא מטען, שנפחו צמח ב-90 ליטר. עיצוב עמדת הפיקוד חדש לחלוטין עם מסכי מולטימדיה בגדלים שונים בהתאם לגרסה ולוח מחוונים אנלוגי או דיגיטלי. המכונית משווקת עם מנוע 1 ליטר טורבו-בנזים בהספק 100 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בלבד; או עם מנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין בהספק 130 כ"ס עם תיבה אוטומטית כפולת מצמדים. המחירים מתחילים ב-85 אלף שקל לגרסה הידנית ומגיעים עד 115 אלף לגרסה האוטומטית החזקה ברמת האבזור הגבוהה.

לקסוס השיקה בישראל את הדור המחודש של רכב הפרמיום-פנאי הגדול RX, שעבר עדכון חיצוני ופנימי. האבזור התקני כולל כעת מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', חבילת בטיחות מתקדמת מדור חדש ועוד. הרכב יוצע עם מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 238 כ"ס ועם מערכת ההנעה ההיברידית הקיימת של דגם ה-RX450H. רמת האבזור התקני שודרגה בכל דרגות הגימור. המחירים נעים בין כ-350 אלף שקל לדגם ה-2 ליטר טורבו ועד לכ-480 אלף שקל לדגם ההיברידי בתצורה עם שבעה מושבים.

גם לנדרובר דיסקאברי ספורט מגיע לארץ אחרי עדכון קל בעיצוב החיצוני ועדכון מקיף בתא הנוסעים, שמיישר קו עם דגמי ריינג'רובר וכולל מערך פיקוד ושליטה על טהרת מסכי ה-LCD. ההיצע מתחיל בדגם S עם מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 200 כ"ס, ואילו הגרסה הבכירה S מוצעת עם אותו מנוע בהספק 249 כ"ס. קיימת גם גרסת טורבו דיזל 2 ליטר עם 180 כ"ס ו-43 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית בת 9 מהירויות, וכולם מצוידים בערכה בטיחותית מתקדמת. המחירים מתחילים בכ-389 אלף שקל.