הלחץ מצד אמזון, נייק ואיקאה לא עזר: מושל טנסי יחתום על חוק שמונע זכות אימוץ מלהט"בים

החוק מגן על סוכנויות אימוץ ומעונות שלא מעניקים שירות למשפחות להט"בים • למרות המחאה, החברות לא הודיעו שהן מתכננות לשנות את פעילותן בטנסי בתגובה להודעת המושל

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס, Rex Curry
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: רויטרס, Rex Curry

חברות גדולות בארה"ב, ביניהן אמזון, הביעו אכזבה מכוונתו של מושל מדינת טנסי לחתום על חוק שמונע זכות אימוץ ילדים מקהילת הלהט"ב במדינה זו. לחוק, שמגן על סוכנויות אימוץ ומעונות שלא מעניקים שירות למשפחות להט"ב, התנגדו חברות רבות בארה"ב מאז שעבר בבית המחוקקים של טנסי באפריל. בשבוע שעבר אישר אותו גם הסנאט של טנסי, ועכשיו הכדור התגלגל לידיים של מושל המדינה, בילי לי.

הליגה ההומו־לסבית נגד השמצה (GLAAD) מסרה כי חברות שתומכות בשוויון זכויות לקהילת הלהט"ב "צריכות להוכיח למושל לי שהצעות החוק הללו מזיקות לעסקים". לדבריהם, חוק זה ואחרים שעברו בטנסי מגדירים את חברי הקהילה כ"אזרחים סוג ב'".

אמזון, שמתכננת ליצור 5,000 מקומות עבודה בנשוויל במסגרת הסכם התעסוקה הגדול ביותר שנחתם אי פעם בטנסי, מסרה בהודעה מטעמה ל-CNBC ש"אמזון לא תומכת בחקיקה הזו. יש לנו היסטוריה ארוכה של תמיכה בשוויון, ואנחנו מתנגדים לחוקים שמפלים או שמעודדים אפליה".

חוק זה הוא האחרון בסדרת חוקים בטנסי שמגבילים את זכויות קהילת הלהט"ב, ומגנים על ארגונים שמסרבים לתת שירותים לקהילה מפני ההשלכות המשפטיות של הסירוב. באפריל 2019 חתמו 11 חברות גדולות, יחד עם "קמפיין זכויות האדם", על מכתב שגינה את מונטום החקיקה הזה, ביניהן נייק, הילטון, ליפט, איקאה ומריוט. עם זאת, כל החברות הללו, כולל אמזון, לא ציינו שהן מתכננות לשנות את פעילותן בטנסי בתגובה להודעת המושל על כוונתו לאשר את החוק החדש.

דובר של נייק השיב לפניית ערוץ הטלוויזיה CNBC בנושא זה שלחברה אין מה להוסיף מעבר למכתב שהיא חתמה עליו באפריל. אסוריון, חברת ביטוח המהווה אחת מעשר המעסיקות הגדולות בטנסי, מסרה בהודעה כי "החוק אינו עולה בקנה אחד עם המחויבות שלנו להכלה". היא לא מסרה אם יהיו לחוק השלכות על תוכניותיה העסקיות בטנסי.