"עברתי להייטק מעבודה במוסך רכב. היום אני משפץ אופנועי אספנות"

רהב רביב, בן 43, מנהל מחקר ופיתוח בחברת GrowDirector • טווח שכר: 25-20 אלף שקל

רהב רביב / צילום: עצמי
רהב רביב / צילום: עצמי

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך בחברה?

"אני עכשיו במשרד שלנו, עסוק בפיתוח הדור הבא של הבקר שהחברה מפתחת, ובתכנון הראשוני שלו. אנחנו עושים בקר לאוטומציה של גידולים חקלאיים, מה שמאפשר לכל אחד להיות מגדל מקצועי, הודות לניטור. כרגע אנחנו מתמקדים בקנאביס ובחקלאות אורבנית ביתית, אבל הוא גמיש מספיק לכל גידול חקלאי. אנחנו מפתחים את התוכנה ואת החומרה. בשלב זה אנחנו סטארט-אפ של חמישה אנשים".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"ב-GrowDirector אני עובד קרוב לשנה. בהכשרתי אני מהנדס אלקטרוניקה. לפני כן עבדתי קרוב ל-14 שנים בחברת נובה מכשירי מדידה, כך שעברתי מחברה גדולה מאוד לסטארט-אפ קטן. לאורך צמיחתה, עבדתי שם בתפקידי הנדסה שונים, כך שאחרי 14 שנה רציתי לגוון ולשנות. לפני נובה עבדתי בחברה אחרת בתחום הבקרים, וקודם לכן, בתחילת הדרך, שימשתי כמנהל עבודה במוסך".

עבדת במוסך?

"כן. בשנת 2000 עבדתי בכמה מוסכים. אני מכונאי סוג 2. עסקתי בזה כבר בביה"ס ובצבא".

רהב רביב / צילום: תמונה פרטית
 רהב רביב / צילום: תמונה פרטית

חשבת בתחילת הדרך שזה יהיה התחום שבו תמשיך?

"תמיד אהבתי דברים טכניים. מגיל צעיר עניינה אותי המכונאות - בכיתה ז' כבר בניתי רדיו חובבים. אבל בשלב מסוים בקריירה החלטתי להפוך את המכונאות לתחביב ואת האלקטרוניקה למקצוע. התחביב בא לידי ביטוי בכך שהיום אני מחזיק בשני אופנועי אספנות שאני משפץ ומסדר אותם. הם בחצר הבית, שם יש לי מחסן שלם של כלים. אחד האופנועים הוא שלי משנת 2000 ואני מחזיר אותו לכביש - זה דוקאטי אינדיאנה 650 מודל 89. יש רק עשרה כאלה בארץ. השני - סוזוקי מדורה 1200 - נמצא אצלי ארבע שנים, והבאתי אותו מארה"ב ביבוא אישי. ייצרו אותו רק שנתיים, והוא נמכר רק בצפון אמריקה. יש לי גם מכונית, כי אני צריך משהו לנסוע בו. בעברי שיפצתי גם מכוניות".

כשיש בעיה באוטו אתה מתקן לבד או לוקח למוסך?

"בימינו לצערי אין לי הרבה זמן לזה, אז אני כן אכניס למוסך. כרגע המיקוד שלי הוא באופנועים. חוץ מזה אומרים שכל דבר שיודעים גם מפריע. תחביב אחר שלי הוא בישול - בעברי עבדתי שנה במסעדה בתור סו שף, תפקיד שהגעתי אליו לגמרי במקרה".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"אני מקווה שפה בחברה, ושהיא תגדל ותצליח. מבחינת התחביבים שלי - אשתי לא תאהב את זה שיהיה לי עוד אופנוע, אז כנראה שיהיה לי רכב אספנות נדיר שגם אותו אייבא בעצמי מחו"ל".