חילופים בהנהלת יינות ביתן: דוד סבן ימונה לסמנכ"ל הכספים במקום איל וינברג

רו"ח איל וינברג כיהן בתפקיד כשנה וחצי • סבן כיהן בשנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של איקאה

דוד סבן / צילום: זוג הפקות
דוד סבן / צילום: זוג הפקות

חילופים בהנהלת יינות ביתן: סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, רו"ח איל וינברג, עוזב. מי שימונה תחתיו הוא רו"ח דוד סבן, שכיהן ב-12 השנים האחרונות באיקאה, בתפקידו האחרון כסמנכ"ל כספים.

סבן הוא אדם מוערך בתחומו, בוגר ישיבה מצפת, ובין היתר הוא עבר קורס ניהולי באוניברסיטת הארווארד. את איקאה עזב סבן לפני כחודשיים, וכפי שנודע ל"גלובס", הוא קיבל כמה פניות. "הוא חיפש עבודה עם אתגר ועניין, והוא נכנס ליינות ביתן רק אחרי שבדק שמצב החברה הוא בר-תיקון, ויותר מכך - קיבל הבטחה ליישם תוכנית התייעלות ופעולות נדרשות שהיו תנאי לחתימה", אומר מקורב לחברה ל"גלובס".

עוד נודע כי בנוסף לסניפים שיינות ביתן כבר סגרה, חלק מהפעולות במסגרת התוכנית של סבן כוללות סגירה של סניפים נוספים. "יינות ביתן תעבור מפורמט של חברה משפחתית לתאגיד ארגוני מסודר בדרך לייצוב המערכת", אומר אותו גורם.

סבן ידוע כ"איש של אנשים", כאדם שלא חושש להביע את דעתו גם בתחומים אחרים מעבר לכספים, והוא מוכר במערכת המוסדית ובמערכת הבנקאית. איל וינברג הגיע ליינות ביתן לפני כשנה וחצי מחברת ויסוצקי בה כיהן בשורה של תפקידים בכירים.

לאחרונה נחתם הסכם בין הנהלת קבוצת יינות ביתן לוועד עובדי מגה. במסגרת ההבנות, ההסתדרות, שבה מאוגדים עובדי מגה, דיווחה כי לפי תנאי ההסכם שנחתם יימכרו עד שבעה סניפים בנוסף לשלושה הסניפים שמכרה הרשת עד כה, ויבוצעו "צעדי התייעלות נוספים בתיאום מלא עם הוועד וההסתדרות".

מיינות ביתן נמסר: "הקבוצה נמצאת בתהליך התייעלות ארגונית הכולל שינויים הן במערך הסניפים והן בהנהלה. במסגרת השינויים סיימו איל וינברג ורועי וייזר את תפקידיהם, וכן צומצם מערך המנהלים האזוריים. בשתי העסקאות שחתם נחום ביתן לאחרונה נמכרים כחמישה סניפים של רשת מגה לצד סניפים של רשת יינות ביתן".

נחום ביתן, מנכ"ל יינות ביתן, מסר: "דוד מביא איתו ניסיון ניהולי עשיר, שיאפשר לנו להתמודד עם האתגרים של הקבוצה ולהוביל אותה להישגים עסקיים וניהוליים. ברצוני להודות לאייל ולאחל לו בהצלחה".