בעלי מינסוטה ויקינגס לשעבר יודה בהעברות כספים בלתי חוקיות בין בורסות קריפטו לבנקים

משפטו של רג'י פאולר ייפתח באפריל, לאחר שהגיע להסדר טיעון עם התובע הכללי של ארה"ב • לצדו נאשמים האחים הישראלים עוז ורביד יוסף באחת הפרשות הפליליות החמורות שנחשפו בשוק מטבעות הקריפטו

רג'י פאולר, מבעלי מינסוטה ויקינגס לשעבר  / צילום: Eric Miller, רויטרס
רג'י פאולר, מבעלי מינסוטה ויקינגס לשעבר / צילום: Eric Miller, רויטרס

התפתחות מעניינת באחת הפרשות הפליליות החמורות שנחשפו בשוק העולמי של מטבעות הקריפטו: ביום שישי קבע בית המשפט של המחוז הדרומי בניו יורק כי ב-28 באפריל ייפתח משפטו של רג'ינלד (רג'י) פאולר, הנאשם כי ניהל באמצעות חברת Crypto Capital מפנמה וחברות נוספות, בניגוד לחוק, העברות של מאות מיליוני דולרים בין בורסות קריפטו לבנקים בעולם.

הדיון בבית המשפט נערך לאחר שפאולר, הבעלים לשעבר של קבוצת הפוטבול מינסוטה ויקינגס, הגיע להסדר טיעון עם משרד התובע הכללי של ארה"ב. לפי ההסדר, פאולר יודה באשמת הפעלתו של עסק בלתי חוקי להעברות כספים, ומנגד יימחקו מכתב האישום נגדו שלושה סעיפים, ובהם אישום חמור של הונאת בנקים. אם יורשע רק באשמה זו, פאולר צפוי לעונש מאסר של עד חמש שנים.

בינתיים, האחים הישראלים רביד ועוז יוסף, הנאשמים גם הם באותה פרשה, לא נעצרו. על-פי כתבי האישום שהוגשו נגדם, פאולר והאחים יוסף היו שותפים בחברת קריפטו קפיטל, שסיפקה לכמה מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם שירותי "בנקאות צללים". עם לקוחות החברה נמנו, בין השאר, בורסת Bitfinex, המוחזקת על-ידי חברת iFinex מהונג קונג, ובורסת QuadrigaCX הקנדית, שקרסה בתחילת 2019 אחרי שדיווחה על מותו המסתורי של בעליה, ג'ראלד קוטן, והותירה חובות של כ-190 מיליון דולר ללקוחותיה.

ביטפינקס, שנחשבה בעבר לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, מואשמת על-ידי משרד התובע הכללי של ניו יורק כי ב-2018 איבדה 850 מיליון דולר מכספי לקוחותיה, בעקבות הקפאת חשבונות הבנק של קריפטו קפיטל. ביטפינקס טוענת להגנתה, בין השאר, כי נפלה קורבן להונאה שביצעו מנהלי קריפטו קפיטל. באוקטובר האחרון, כפי שפורסם ב"גלובס", נעצר ביוון נשיא קריפטו קפיטל, איבן מנואל מולינה לי, והוסגר למשטרת פולין.

על-פי דיווח באתר Coindesk, ממצאי ה-FBI מראים כי פאולר החזיק עד לאחרונה סכומים בהיקף של 371 מיליון דולר בכ-50 חשבונות שניהל בבנקים בינלאומיים. עם זאת, פאולר עדיין לא מסכים לוותר על הכספים האלה במסגרת הסדר הטיעון. במשרד התובע הכללי של ארה"ב מעריכים כי משפטו יארך כשבועיים.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.