יהושע TBWA זכה בתקציב הפרסום של קבוצת זאפה

היקף התקציב עומד על כ-7 מיליון שקל • על התקציב התמודדו כשישה משרדים בסדרי גודל שונים, לרבות משרדי דיגיטל וסושיאל

יגאל ברקת, מנכ"ל יהושע TBWA / צילום: איל יצהר
יגאל ברקת, מנכ"ל יהושע TBWA / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום יהושע TBWA מתחיל את השנה לצלילים שמחים: המשרד זכה בתקציב הפרסום של קבוצת זאפה בהיקף של כ-7 מיליון שקל. על התקציב התמודדו כשישה משרדי פרסום בסדרי גודל שונים, לרבות משרדי דיגיטל וסושיאל.

המכרז לבחירת משרד פרסום לזאפה הוא חלק ממהלך כולל של בנייה מחדש של מערך השיווק של הקבוצה, זאת לאחר שינוי בהחזקות בעלי המניות שלה. לאחרונה נרכשה קבוצת זאפה במלואה על-ידי קבוצת GEG של גולן עינת, אשר מחזיקה גם בארומה תל-אביב, רשת רולדין, קפטן בורגר וחברות נוספות. בניית מערך התקשורת החדש כלל מכרז על תקציב הפרסום והתקשרות עם משרד "דני לוי תקשורת" לניהול מערך הדוברות ויחסי הציבור של הקבוצה.

קבוצת זאפה הוקמה ב-2004, והיא מפרסמת לא מעט, בעיקר פרסום שנועד למלא את אולמותיה. בעת הקמת הסניף הראשון ברמת החייל בתל-אביב, נחשב הקונספט בזאפה חדשני במיוחד: שילוב של הופעות ואוכל. בשנים האחרונות גדלה זאפה באופן משמעותי, וכיום היא חולשת על חלק ניכר של הופעות המוזיקה בישראל. כיום מחזיקה הקבוצה בבעלותה, בנוסף לסניף הראשון ברמת החייל, עוד שבעה מתחמי הופעות: בירושלים, בחיפה, בבנימינה (אמפי שוני), בהרצליה, באמפי לייב פארק בראשון־לציון, בכרם ברקן ובבית גבריאל. גם היצע הפעילויות התרחב, וכיום מציעים בזאפה הופעות מתחומים נוספים כמו סטאנד-אפ והרצאות.

זאפה הוקמה על-ידי האחים יוני, נועם ורותי פיינגולד, שהחזיקו רוב השנים בשליטה. ב-2014 רכש הבעלים של קבוצת GEG, גולן עינת, 40% ממניות זאפה לפי שווי של 60 מיליון שקל. בתחילת 2019 הגדיל עינת את החזקתו ל-75%, ולפני שבועות ספורים הוא רכש את מלוא המניות שנותרו לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל.

בקבוצת זאפה אישרו את הפרטים.