נתניהו: "מי שמצביע לכחול לבן, מצביע לבחירות רביעיות"

נתניהו פתח הערב את קמפיין הליכוד באירוע בירושלים • "אנחנו נחיל את הריבונות על כל ההתיישבות, הכול כלול, בלי יוצא מן הכלל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מאיר אמירי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הערב (ג') את קמפיין הליכוד באירוע בבנייני האומה בירושלים ואמר לנוכחים: "הבאנו את מדינת ישראל לעשור הטוב ביותר בתולדותיה. שיעורי האבטלה מאז 2009 ירדו ל-4%. צעירים וצעירות בישראל, יש לכם עבודה. שכר המינימום עלה ל-5,500 שקל".

פתיחת הנאום שלו הייתה במסגרת הקמפיין הפוזיטיבי, שבו נתניהו מתאמץ לפתוח בטקסטים המבליטים את עשייתו בתחומים מגוונים, כלכליים וחברתיים, כמו בניית הגדר בדרום, שיפור התיירות היוצאת והנכנסת ומהלכים המדיניים שלו. במהלך הנאום שלו הראה נתניהו קטע וידאו מביקורה של שרה נתניהו ביוון, וכיצד ישראלים רבים המבלים שם ניגשו אליה והריעו לה. "אני שוקל לפתוח סניף ליכוד באתונה, אבל קודם אתייעץ עם ראש הסניף שלי בסעודיה", אמר נתניהו והעלה את הבלוגר הסעודי התומך בנתניהו.

יצוין כי היום אישרו בליכוד כי מנהלי קמפיין שהובאו מארה"ב, קורי לנדווסקי ודיוויד בוסי, הפסיקו לעבוד עם הליכוד. השניים, הנחשבים מקורבים לטראמפ לשעבר, חזרו לארה"ב.

בפתח נאומו של נתניהו הוא קרא לח"כ גדי יברקן לעלות לבמה ובירך אותו על חזרתו לליכוד. "הקהילה האתיופית כולה חוזרת הביתה", אמר נתניהו.

בהמשך נאומו של נתניהו הוא טען שכחול לבן לא יוכלו להקים ממשלה. "אין להם סיכוי. מי שמצביע להם מצביע לבחירות רביעיות", אמר נתניהו.

נתניהו העלה קטע וידאו של ח"כ גנץ, כאשר נשאל מה הוא עשה בשנים האחרונות, וגנץ פותח את תשובתו בהברה המתמשכת ("אהההה"). ניכר היה כי בליכוד חתכו את התשובה של גנץ והסתפק בהברה הראשונה.

"פעם זה היה אנחנו או הם", אמר נתניהו (בהתייחס לקמפיין 2015 אל מול ח"כ יצחק הרצוג) והמשיך "היום זה קמפיין אנחנו או אהההההה".

נתניהו המשיך ואמר כי כחול לבן הם מפלגת שמאל ושיפסיקו להתחזות לימנים. "אנחנו נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח", אמר נתניהו. "אנחנו נעשה זאת לא דיחוי ובלי שום ווטו של אחמד טיבי". עוד אמר נתניהו "אנחנו נחיל את הריבונות על כל ההתיישבות, הכול כלול, בלי יוצא מן הכלל".

נתניהו הדגיש שחברי סיעת כחול לבן מציגים גישות הפכפכות. "הם אומרים כן ולא על כל דבר. הכול עבודה בעיניים, כי הם מתאמצים להסתיר אמת פשוטה שהם שמאל. איימן עודה ואחמד טיבי, נותנים להם אולטימטום והם המליצו עליהם בהקמת הממשלה. ראינו בדיוק מי זה כחול לבן, שכמעט הקימו ממשלה עם עודה וטיבי".

בדבריו הוא האשים את גנץ כמי שמושפע על ידי עמדות יותר שמאלניות של לפיד בנוגע למעמד בקעת הירדן ואת כל המפלגה המושפעת מכלכלת הסתדרות בהשפעת אבי ניסנקורן ומיקי חיימוביץ.

יצויין שהסקרים בשבועות האחרונים מראים שהליכוד היא המפלגה השניה בגודלה אחרי כחול לבן. הפער בין המפלגות עומד על כ-2-3 מנדטים, אך מבחינת חלוקת הגושים, לאף צד אין 61 מנדטים להקים ממשלה.