רדהיל מוותרת על שני מוצרים שרכשה ב-2017

רכשה את המוצרים במטרה שיהוו בסיס לבניית מערך הפצה לתחום הגסטרו, אולם ההכנסות מהם היו נמוכות

מנכ"ל רדהיל, דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן
מנכ"ל רדהיל, דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן

חברת רדהיל  המפתחת ומשווקת תרופות לדרכי העיכול, הודיעה אתמול כי תפסיק לשווק את שני המוצרים Donnatal למעי רגיז ו-EnteraGam - מזון רפואי לטיפול במעי רגיז. רדהיל, הנסחרת בשווי של 731 מיליון שקל,  רכשה את זכויות השיווק למוצרים הללו ב-2017, במטרה לבנות מערך הפצה מול רופאי העיכול. זאת, כהכנה להשקה של המוצר המוביל טליסיה, המיועד לטיפול בחיידק ה. פילורי הגורם לאולקוס. הרעיון היה כי כך תוכל החברה להשתפשף בשוק עוד לפני ההשקה הרת הגודל של המוצר העצמאי, ולבנות מערכות יחסים, גם של צוות המכירות עם הרופאים וגם של החברה עם צוות המכירות.

גם מתוך הבנה שזה היה תפקידם המוצרים הללו, עדיין הכנסות של כ-2.2 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של 2019 הן תוצאות מאכזבות. יש לציין כי עם רכישת הזכויות לשיווק המוצרים, רדהיל ציינה כי EnteraGam נמכר ב-5 מיליון דולר בשנה, ואילו Donnatal נמכר על ידי החברה המקורית ברחבי העולם ב-60 מיליון דולר בשנה (הזיכיון של רדהיל היה לארה"ב בלבד). השוק לא ציפה להכנסות כאלה, משום שרדהיל התחלקה בהכנסות עם חברות המקור. אולם, גם בהתחשב בכך, ההכנסות היו זניחות יחסית.

כעת רדהיל מתרכזת בהשקת המוצר טליסיה לטיפול בה. פילורי, ובמוצר נוסף - Aemcolo לשלשול מטיילים. את זכויות השיווק ל-Aemcolo קיבלה במסגרת עסקה עם חברת Cosmo Pharmaceuticals שפיתחה את המוצר. במסגרת אותה עסקה, קוסמו השקיעה ברדהיל 36 מיליון דולר. רדהיל השיקה את המוצר לפני כחודש.

בנוסף, החזירה רדהיל לידיה מוצר שרכשה בעבר ונועד לריקון המעי לפני ניתוחי קולונוסקופיה, וזאת על ידי סיום הסכם המסחור שלה עם חברת Salix. רדהיל צפויה בקרוב להיכנס לניסוי האחרון לפני שיווק במוצר שלה לטיפול במחלת קרוהן.