הפיצ'ר החדש של וואטסאפ שייקל לכם על העיניים בדרך

מצב כהה הוא פיצ'ר שהלך וצבר פופולריות, שמשנה את הרקע של אפליקציות לכהה, כך שיהיה נח יותר להשתמש בהן בלילה או במקומות ללא הרבה תאורה

וואטסאפ (WhatsApp) / אילוסטרציה: רויטרס
וואטסאפ (WhatsApp) / אילוסטרציה: רויטרס

העדכון של גרסאת הבטא של וואטסאפ לאנדרואיד כולל פיצ'ר חדש - מצב כהה (dark mode), כך לפי דיווח של WABetaInfo. מצב כהה הוא פיצ'ר שהלך וצבר פופולריות, שמשנה את הרקע של אפליקציות לכהה, כך שיהיה נח יותר להשתמש בהן בלילה או במקומות ללא הרבה תאורה. לאפליקציות אחרות בבעלות פייסבוק - אינסטגרם ומסנג'ר, כבר נוספה אפשרות של מצב כהה, וכך גם באפליקציות פופולריות נוספות כמו טוויטר, אך עד היום לא שולבה אפשרות כזו בוואטסאפ למרות ציפיה מצד משתמשים.

גרסאת הבטא של האפליקציה הפופולרית משמשת כדי לבחון פיצ'רים חדשים וניסיוניים לפני השקה לקהל הרחב בעדכון רשמי. נכון לעכשיו, לא ידוע מתי הפיצ'ר יהיה זמין גם למשתמשי הבטא ב-iOS, או מתי יושק בגרסה הרגילה של וואטסאפ.

יש מספר אפשרויות לשימוש במצב החדש - ע"י הגדרה שהוא תמיד פועל, תמיד מכובה, מופעל בזמנים בהם מופעל מצב כהה במכשיר בכלל, או כשמופעל מצב חסכון בסוללה. משתמשי הבטא יכולים לבחור להפעיל את המצב ע"י כניסה להגדרות, ולאחר מכן למסך "צ'טים".

וואטסאפ נרכשה על-ידי פייסבוק בשנת 2014 תמורת 22 מיליארד דולר, חמש שנים בלבד לאחר הקמתה. בשנת 2018, שני מייסדיה, יאן קום ובריאן אקטון, עזבו את החברה. לפי דיווחים, עזיבתם נבעה מסכסוכים מול הנהלת פייסבוק.