סין סוגרת לחלוטין את אזור ווהאן בו התפרץ וירוס הריאות המסתורי

העיר ווהאן, בה התפרץ וירוס הריאות המסתורי "קורונה", נסגרה לחלוטין על ידי הרשויות בסין • כל תנועת התחבורה הציבורית נעצרה ותושבי העיר התבקשו לא לעזוב

תושבי סין עם מסיכות פנים / צילום: Koki Kataoka, רויטרס
תושבי סין עם מסיכות פנים / צילום: Koki Kataoka, רויטרס

הרשויות בסין סוגרות את איזור העיר ווהאן, בה התפרץ באופן מסתורי וירוס הריאות "קורונה", לתנועה. תנועת הרכבות לעיר הופסקה לחלוטין, כך גם נאסרו טיסות נכנסות ויוצאות לעיר וממנה. נסגרו ונחסמו גם כל תחנות התחבורה הציבורית - אוטובוסים, רכבות תת קרקעיות ומעבורות - בתוך העיר וסביבה.

בנוסף, הרשויות דורשות מתושבי ווהאן לא לעזוב את העיר אלא אם "יש להם נסיבות דחופות מאוד". הכניסה לעיר נאסרה גם כן.

מדובר בהסלמה ביחס של השלטונות בסין להתפשטות הווירוס, שכבר הספיק להגיע לחלקים נוספים באסיה. בימים האחרונים סירבה ממשלת סין להטיל הסגר על העיר ווהאן. נזכיר כי הווירוס החדש, שצץ לראשונה בסוף דצמבר 2019, כבר הספיק לגבות את חייהם של 17 בני אדם. כמו כן, מדווח על יותר מ-400 בני אדם שנדבקו בווירוס.

ממשלת סין מסרה כי "נאלצנו לנקוט באמצעים הללו על מנת לחתוך באופן אפקטיבי את העברת הוירוס והפצתו, כדי להגן ולוודא ששאר תושבי המדינה ישארו בריאים".

חסימת כל דרכי התחבורה לווהאן תפגע במיליונים של אזרחים סיניים -  בעיר גרים יותר מ-11 מיליון בני אדם. בנוסף, מדובר בתקופה עמוסת נסיעות עבור העם הסיני, שמתכנן לחגוג את שנת העכברוש בכל רחבי המדינה.