אין נשים, אין הנפקה: ההכרזה המפתיעה של מנכ"ל גולדמן זאקס

מנכ"ל הבנק, דיוויד סולומון, מציג: כך נפעל להגברת השוויון והמגוון בחברה וקידום אג'נדות חברתיות

דיוויד סולומון. /צילום: רויטרס - Lucy Nicholson
דיוויד סולומון. /צילום: רויטרס - Lucy Nicholson

מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן זאקס, דיוויד סולומון, הכריז אתמול שהבנק לא ינפיק עוד חברות שבדירקטוריון שלהן מכהנים רק גברים. 

בראיון שנערך אתמול ל-CNBC אמר סולומון כי מעתה, הבנק יתמקד במיוחד בקידום האג'נדה להכניס יותר נשים לדירקטוריונים. עוד  ציין כי החל משנת 2021 יעדיף הבנק להנפיק חברות שבדירקטוריון שלהן מכהנות לפחות שתי נשים. 

"אני מסתכל אחורה, על הנפקות שבוצעו בארה"ב בארבע השנים האחרונות והביצועים של הנפקות אלו, ושם לב שאם כיהנה אישה בדירקטוריון התוצאה הייתה טובה בצורה משמעותית מהביצועים של הנפקות בהן לא הייתה אישה בדירקטוריון," כך אמר סולומון בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ.

"לכן, החל מה-1 ביולי, הן בארה"ב והן באירופה, אנחנו לא מתכוונים להנפיק חברות, אלא אם מכהן בה לפחות דירקטור אחד ממיעוט כלשהו, בדגש על נשים". בדירקטוריון של גולדמן זאקס  מכהנות 4 נשים מתוך 11 דירקטורים.

לפני כחודשיים הציג בנק ההשקעות מדיניות גלובלית חדשה, שתאפשר לאמהות ואבות בחברה לקחת חופשה בתשלום של לפחות 20 שבועות. המהלך הוכרז כחלק מחבילה של הטבות שהבנק מציע לעובדיו כדי להקים משפחות, שכוללת גם הצעה של עד 20 אלף דולר למימון חלק מטיפולי ההפרייה שהיולדת תצטרך לעבור.

לעובדי הבנק בלונדון הוצע בעבר 26 שבועות של חופשה בתשלום וארבעה שבועות של חופשת אבהות, עם אופציה ל-52 שבועות לחופשה משותפת - כפי שנהוג בחוק בבריטניה. החל מסוף השנה שעברה, שני ההורים בבריטניה יהיו ראויים ל-26 שבועות חופשה בתשלום.

המהלכים האחרונים של גולדמן זאקס מגיעים לאחר סדרת פעולות שביצע סולומון להגברת השוויון והמגוון בחברה, כולל דרישה ש-50% מהמגויסים החדשים לחברה יהיו נשים והגדלת כמות הנשים שימונו לתפקידים בכירים בהנהלת הבנק.