ל-Airbnb דרושים: חמישה מתנדבים שייסעו בחינם לחודשיים בבהאמאס

חברת Airbnb מחפשת חמישה אנשים להתנדבות בפרויקטים אקולוגיים באיים הקריביים, שנפגעו ע"י הוריקן דוריאן • בחברה מחפשים אנשים שמחויבים לתרום ובעלי רמת אנגלית טובה, אך למרבה הצער התוכנית לא פתוחה למשתתפים מישראל

איי הבהאמה / צילום: שאטרסטוק
איי הבהאמה / צילום: שאטרסטוק

הייתם מוכנים לעזוב את כל מה שאתם עושים כדי לנסוע לחודשיים בחינם לאיי הבהאמה וגם לקבל נקודות לקארמה על הדרך? בימים אלה חברת Airbnb מחפשת חמישה מתנדבים לפרויקטים אקולוגיים באיים הקריביים, שנפגעו על-ידי הוריקן דוריאן. בני-המזל שייבחרו לתוכנית, שתתקיים בין אפריל למאי 2020, ישתתפו בשלושה פרויקטים ברחבי האיים ויעזרו לשמר את המשאבים הטבעיים והתרבותיים שלהם. 

ומה צריך כדי להתקבל לפרויקט? ב-Airbnb מציינים כי הם מחפשים מועמדים שמפגינים "מחויבות לתרום לחיי האי". המתמודדים חייבים להיות מעל גיל 18 ופנויים לחלוטין בין אפריל למאי 2020. בנוסף, נדרשת רמה טובה של אנגלית ונכונות לגור באחת מתוך 34 מדינות שזכאיות להשתתף בפרויקט, בהן ארה"ב, הודו, ניו זילנד, בריטניה ורוסיה. 

למרבה הצער, התוכנית לא פתוחה למשתתפים מישראל. Airbnb תכריז על הזוכים ב-25 במרץ. 

התוכנית כוללת נסיעה לאי אנדרוס, שבו נמצאת שונית האלמוגים השלישית בגודלה בעולם. המתנדבים יעזרו לייסד תוכניות שיקום לשוניות האלמוגים ולהקים משתלה חדשה, שבה ניתן יהיה לגדל מחדש שברי אלמוגים. בנוסף הם גם יפעלו לשימור המינים הידידותיים לשוניות במחוז איקסומה ויעזרו בפרויקטים אקולוגיים באי איליוטרה. המשתתפים גם יקבלו זמן חופשי כדי להשתתף באטרקציות שונות באיים, כמו שיט או חקר של מערות ימיות. 

איי הבהאמה, שמורכבים מ-700 איים, תלויים מאוד בתיירות, וחלקים נרחבים נהרסו בשנה שעברה על-ידי הוריקן דוריאן, כך שמטרה נוספת של התוכנית היא לאפשר למקומיים להקים אפיקי פרנסה חדשים מתיירות. כך, למשל, המתנדבים יעזרו להם לפתח אטרקציות שתיירים שיבקרו באיים יוכלו להזמין דרך Airbnb.

"תוכנית השבתון" (sabbatical program) החדשה של Airbnb פותחה ביחד עם "The Bahamas National Trust", ארגון ללא כוונת רווח ששומר על 32 מהפארקים הלאומיים של איי הבהאמה.

זו הפעם השלישית ש-Airbnb מציעה מגורים בחינם בתמורה להתנדבות. בפעמיים הקודמות, Airbnb חיפשה מתנדבים לתוכניות דומות באיטליה ובאנטארקטיקה.