עובדי פרטנר מתנגדים למיזוג עם הוט ומגייסים את פרופ' ירון זליכה למערכה: "סטירת לחי לצרכן הישראלי"

זליכה: "מיזוג הוט ופרטנר הוא סטירת לחי לצרכן הישראלי וחזרה לשנים שלפני הרפורמה בסלולר; לא ניתן לצרכנים ולעובדים לשלם את מחיר הקפיטליזם החזירי של בעלי ההון" • קרן אופק, יו"רית ועד עובדי פרטנר: "לא נקדם מיזוג ללא הבטחת הביטחון התעסוקתי שלנו"

ועד עובדי פרטנר נערך למיזוג המסתמן עם הוט: הוועד שכר את שירותיו של פרופ' ירון זליכה, המשמש כיועצו הכלכלי של יו"ר ההסתדרות וכן שימש כיועץ במשא-ומתן של עובדי פלאפון על הסכם קיבוצי חדש במסגרת האיחוד התפעולי שבין החברות-הבנות בקבוצת בזק. 

בשבוע שעבר הגישה הוט הצעה לדירקטוריון פרטנר למיזוג בתמורה ל-3 מיליארד שקל. הוט רוצה לרכוש את מלוא הבעלות בפרטנר ולמחוק אותה מהמסחר בבורסה. ההצעה נבחנת בימים אלה בדירקטוריון פרטנר, והיא צפויה להביא להקמת קבוצת תקשורת משמעותית וחזקה בשוק. העסקה תקודם במקרה שיסתמן כי רשות התחרות לא תתנגד לה.

קרן אופק, יו"רית ועד עובדי פרטנר, אמרה כי "אף מהלך עסקי משמעותי כמו מיזוג לא יקודם ללא הסכמת ועד העובדים והבטחת הביטחון התעסקותי שלנו. ההצעה שנמצאת בימים אלה על הפרק היא מסוכנת גם בהיבט הכלכלי והתחרותי וגם כמובן מבחינת העובדים. בדיוק בשביל רגעים כאלה לקחנו את גורלנו בידינו והקמנו ועד בפרטנר. אנחנו כאן כדי לשמור על העובדים וגם על החברה שאנחנו אוהבים ומאמינים בה והיינו שותפים מלאים להקמתה". 

בהתייחסה לפרופ' זליכה אמרה אופק כי "לדאוג לעובדים זה גם לגייס את אנשי המקצוע הטובים ביותר, אשר יסייעו לנו לנווט את הספינה בשוק סוער ודינמי ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר עבור עובדי החברה. אין לי ספק כי פרופ' זליכה הוא האיש הנכון במקום הנכון, ועימו נהיה ערוכים לכל מהלך ולכל תרחיש". 

"המיזוג - סטירת לחי לצרכן הישראלי" 

פרופ' זליכה התייחס גם הוא לפרסומים האחרונים בכלי בתקשורת ואמר כי "רעיון האיוולת למזג את הוט עם פרטנר הוא סטירת לחי לצרכן הישראלי וחזרה לשנים שלפני הרפורמה בסלולר. ברור מדוע בעלי ההון מעוניינים במיזוג, וברור גם מדוע הצרכנים וכל מי שבעיית יוקר המחיה קרובה לליבו צריכים להתנגד למיזוג. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי לעצור את הקמתו של מונופול חדש בשוק הסלולר".

עוד אומר זליכה כי "ברור לנו שהמיזוג יסכן מאות של מקומות עבודה בפרטנר, הוט והוט מובייל, ואנו לא ניתן לצרכנים ולעובדים לשלם את מחיר הקפיטליזם החזירי של בעלי ההון".