פתיחה אופטימית ל-2020: גידול של 3.2% בפדיונות הקניונים והמרכזים המסחריים בינואר

הקניונים מציגים גידול של 2.4% לעומת ינואר אשתקד, בעוד שהמרכזים הפתוחים צומחים ב-4.4%

קניון עזריאלי / צילום: שלומי יוסף
קניון עזריאלי / צילום: שלומי יוסף

שנת 2020 נפתחת עם תוצאות אופטימיות עבור שוק האופנה והקניונים. נתוני חברת ריס (RIS), המודדים את פדיונות הקניונים והמרכזים המסחריים שהגיעו לידי "גלובס", מצביעים על צמיחה של 3.2% בחודש ינואר 2020, וזאת ביחס לחודש המקביל אשתקד. מדובר בפעם הראשונה מזה חודשים רבים שהענף מציג תוצאות של צמיחה בחודש "שגרתי" ללא חגים ומועדים.

כך, בחודש ינואר הקניונים האזוריים מציגים צמיחה של 2.4%, בעוד שהגידול בקרב המרכזים הפתוחים משמעותי עוד יותר ועומד על 4.4%. הנתונים מתבססים על השוואה של כ-2,900 חנויות זהות, רובן בתחום האופנה.

מדובר בבשורות חיוביות לשוק שסבל מירידות במשך תקופה ממושכת, כשאת 2019 סיכמו הקניונים עם ירידה כוללת של 3% בפדיונות בהתבסס על השוואת חנויות זהות ביחס לשנה שקדמה לה, זאת בעוד שהמרכזים הפתוחים רשמו ירידה מינורית יותר ביחס לשנה שעבר של 0.9%. 

בין הקניונים שרושמים את הצמיחה המשמעותית ביותר נמנה קניון שבעת הכוכבים עם עלייה של 8.5%, קניון עופר רחובות עם עלייה של 6.7% ומתחם ביג פאשן נצרת עם שיעור גידול דומה של 6.6%. גם קניון עזריאלי חולון מצליח לרשום עלייה חודשית של 5.4%. מתחמים נוספים שרושמים עליות שנעו בין 3% ל-4% הם עזריאלי אילון, עזריאלי מודיעין, עופר הקריון ו-G כפר-סבא.

קניון נוסף שנהנה מצמיחה יוצאת דופן החודש הוא קניון נהריה, שגדל ב-46% ביחס לינואר אשתקד, וזאת בין היתר על רקע ההצפה בקניון המתחרה - קניון ארנה בעיר, שנותר סגור גם כיום בעקבות ההצפה וצפוי להיפתח רק בעוד כשבועיים.

המגמה האופטימית הזו מתרחשת בימים בהם שוק האופנה המקומי, כמו גם העולם כולו, עוקב בחשש אחר השפעות התפשטות נגיף הקורונה בסין, כשאתמול (ב') חברות ציבוריות בתחום התייחסו לסוגיה בדיווחים שלהן. בדלתא ניסו להרגיע, כשהחברה העריכה כי לא תהיה פגיעה מהותית בפעילותה, "בין היתר עקב כך שבאופן מסורתי החזרה לעבודה לאחר החופשה השנתית נעשית באופן הדרגתי עד לחזרה לתפוקה מלאה".

בעדיקה - שעיקר הייצור שלה מתבצע בסין, והיא אף מחזיקה בחברת-בת סינית - ציינו כי בשלב הנוכחי פעילותה "לא הושפעה באופן מהותי", אך סייגו כשציינו כי "ככל שבמהלך השבועות הקרובים לא תתבהר התמונה ביחס להשפעת וירוס הקורונה על פעילות החברה בסין בטווח הארוך, עשויה להיות להתפשטות וירוס הקורונה השפעה מהותית לרעה על פעילות החברה". עוד ציינו בעדיקה כי "בהתאם ועל-מנת לצמצם את השפעת וירוס הקורונה על פעילותה בטווח הקצר והארוך, נערכת החברה להתקשרות עם אתרי ייצור במקומות נוספים בעולם".