לא רק סין: אלה היעדים אליהם משרד הבריאות ממליץ שלא לטוס

נגיף הקורונה ממשיך לעורר דאגה: תאילנד וסינגפור הן רק שתי מהמדינות אליהן משרד הבריאות ממליץ לשקול את נחיצות הנסיעה • גורמים במשרד החוץ: "אף מדינה בעולם לא נקטה צעד כזה, ואנו עלולים לשלם עליו מחיר מדיני מול המדינות הללו"

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות מרחיב את האזהרות לנוסעים לאור התפשטות נגיף הקורונה: המשרד ממליץ למבקשים לטוס לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, וייטנאם, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן - מדינות אלה מצטרפות לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין.

בתגובה נמסר מגורמים במשרד החוץ כי "אנחנו מבינים את החשש מהתפשטות הקורונה, אבל מדובר בהחלטה שלא לוקחת בחשבון שיקולים מדיניים חשובים. אף מדינה בעולם לא נקטה צעד כזה, ואנו עלולים לשלם עליו מחיר מדיני מול המדינות הללו".

בידוד בית רק לחוזרים מסין

הנוחתים בנתב"ג אומנם לא יעברו בדיקות במטרה לאתר האם יש להם חום, אבל האחריות מונחת לפתחם. משרד הבריאות קורא לאדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת; ששהה באחד מהיעדים שצויינו מעלה; ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות והופיעו אצלו חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר - לגשת למרפאה או לבית חולים.

אנשים אלה נדרשים לתאם מראש את הגעתם ולהקפיד על כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

במשרד הבריאות מציינים כי בהתאם להנחיות קודמות, בידוד בית נדרש אך ורק לחוזרים מסין, ולמי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מסין בלבד.

בקמפיין, שיכלול סרטון שיעלה הערב (א') בערוצי הטלוויזיה ובדיגיטל, קורא משרד הבריאות לכולנו לפעול בהיגיינה, לשטוף ידיים במים ובסבון אחרי אוכל ולאחר עיטושים. החולים נקראים להישאר בבית ולא להגיע לבית הספר, לגן או לעבודה. עוד מזכירים לחוזרים מסין להישאר בבידוד בית במשך 14 ימים.