לאומי רוכש 10% מזכיינית נייקי ופוט לוקר ב-66 מיליון שקל; אקזיט של 17 מיליון שקל למנכ"ל דובי שנידמן

במסגרת העסקה רוכשת לאומי פרטנרס 10% ממניות ריטיילורס, החברה-הבת של פוקס, לפי שווי של יותר מ-650 מיליון שקל • פוקס תשמור על השליטה בניהול ותמנה את רוב חברי הדירקטוריון, כולל היו"ר, וללאומי פרטנרס תהיה זכות וטו במספר החלטות מצומצם

בנק לאומי , באמצעות זרוע ההשקעות שלו לאומי פרטנרס, ישקיע 66 מיליון שקל ברכישת כ-10% ממניות ריטיילורס, החברה-הבת של קבוצת האופנה פוקס  שבשליטת הראל ויזל. ריטיילורס מפעילה רשת חנויות לשיווק מוצרי הנעלה, הלבשה ואביזרים  תחת זיכיון "נייקי" בישראל ובקנדה ואת רשת מותגי ההנעלה "פוט לוקר" בישראל.

מחיר העסקה משקף לחברה-הבת הפרטית של פוקס והמנכ"ל דובי שנידמן שווי של יותר מ-650 מיליון שקל, ומשקף את הכוונה להנפיקה בעתיד בבורסה.

טרם העסקה מחזיקה פוקס 90% ממניות ריטיילורס וביתרה מחזיק המנכ"ל שנידמן. במסגרת העסקה ימכור שנידמן ישירות ללאומי פרטנרס 2% ממניות ריטיילורס בתמורה ל-12 מיליון שקל, בעוד שריטיילורס עצמה תקצה ללאומי פרטנרס מניות חדשות בתמורה ל-54 מיליון שקל.

בד-בבד עם קיום העסקה תחלק ריטיילורס דיבידנד בהיקף 50 מיליון שקל לבעלי המניות בה ערב העסקה. כך, פוקס תקבל דיבידנד בהיקף של כ-45 מיליון שקל, ושנידמן יקבל בסך-הכול כ-17 מיליון שקל ממכירת מניותיו ומחלקו בדיבידנד.

לאחר השלמת ההשקעה תחזיק פוקס 82.6% מריטיילורס, לאומי פרטנרס תחזיק ב-10.1% מהמניות, ושנידמן ב-7.3%. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים.

חדירה פוטנציאלית לאירופה עם שני המותגים

בנוסף להשקעתה הנוכחית, הוענקה ללאומי פרטנרס אופציה לקבל בהקצאה, או לרכוש מפוקס או משנידמן, מניות נוספות של ריטיילורס בשיעור של כ-9.9% מההון, לפי שווי של 750 מיליון עד 1.05 מיליארד שקל. האופציה ניתנת למימוש בעוד כ-4 שנים, ותקופת מימוש האופציה היא במהלך 60 הימים שבין מועד פרסום הדוחות הכספיים של ריטיילורס לשנת 2023 (במרץ 2024) ועד מאי 2024. האופציה תהיה ניתנת למימוש מוקדם במקרה של הנפקה לציבור של ריטיילורס.

על-פי הסכם בעלי המניות החדש בריטיילורס, פוקס תשמור על השליטה בניהול ותמנה את רוב חברי הדירקטוריון ובכללם היו"ר, כאשר ללאומי פרטנרס תהיה זכות וטו במספר החלטות מצומצם. בנוסף, במסגרת הסכם בעלי המניות הוקנתה זכות מוגבלת ללאומי פרטנרס לאחר 5 שנים מתקופת מימוש האופציה - כלומר ב-2029, להמיר את מניותיה בריטיילורס - כולן או חלקן - למניות החברה, או למכור את מניותיה לריטיילורס או בעלי מניותיה, כפי שיוחלט על-ידי פוקס.

השווי שמשקפת העסקה לריטיילורס נובע לא רק מפעילותה הנוכחית, הכוללת 22 חנויות של נייקי בישראל, 7 חנויות נייקי בקנדה ו-52 חנויות של פוט לוקר בישראל, כי אם גם מהפעילות הפוטנציאלית בחדירה שלה לאירופה, על בסיס הסכמים שעליהם חתמה הקבוצה בשבוע שעבר מול נייקי. במסגרת ההסכמים הללו יתאפשר לה להיות הזכיינית של מותג הספורט נייקי בכ-14 מדינות באירופה ולהקים בהן עשרות עד מאות חנויות.

קבוצת פוקס סימנה בשלוש השנים האחרונות את תחום הספורט והרחיבה בו את אחיזתה. נוסף על הפעילות של נייקי בישראל ובקנדה, פוקס קיבלה זיכיון להפעלתה בישראל של רשת פוט לוקר, רשת רב-מותגית שמשווקת נעלי ספורט של מותגים גדולים. היום פוקס במשא-ומתן להרחבת הזיכיון לגביה במספר מדינות באירופה.

לאומי פרטנרס היא זרוע בנקאות ההשקעות וההחזקות הריאליות של בנק לאומי, שלה בין השאר החזקות בחברות תעבורה, מיניליין, סלברייט וסופר גז. לאורך השנים מדובר במנוע רווחים ניכר עבור הבנק.