בעננים: LEAD יטפל בתקציב הפרסום של מיקרוסופט

משרד הפרסום LEAD קיבל לטיפולו את תקציב הפרסום של חברת מיקרוסופט לפרויקט השקת הענן של החברה בישראל • למרות שמדובר בתקציב לא גדול באופן יחסי המוערך ב-3 מיליון שקל בלבד, מדובר במותג נחשק בקרב משרדי פרסום

מיקרוסופט / צילום: shutterstock
מיקרוסופט / צילום: shutterstock

משרד הפרסום LEAD קיבל לטיפולו את תקציב הפרסום של חברת מיקרוסופט לפרויקט השקת הענן של החברה בישראל. לפני כשבועיים פורסם ב"גלובס" כי מיקרוסופט העולמית הכריזה על הקמת חוות שרתים בישראל בהשקעה מוערכת של מאות מיליוני דולרים. מיקומה בישראל מאפשר גם לארגונים רגישים כמו משרדי ממשלה ובנקים לעבור לענן.

חברת מיקרוסופט הודיעה על כוונתה להפעיל שירות ענן שפועל מדאטה סנטר בישראל. השירות יחל לפעול בשנת 2021, וישראל תצטרף אל 20  מדינות ברחבי העולם שבהן פועל הענן של מיקרוסופט.

בימים כתיקונם, מיקרוסופט איננה נחשבת למפרסמת גדולה. חלק ניכר מהתקציב שלה מופנה לפעילות דיגיטלית, אך אחת לתקופה בעת שהחברה יוצאת בפרויקט משמעותי ואסטרטגי מגבים אותו גם בפעילות ענפה במדיה המסורתית.

למרות שמדובר בתקציב לא גדול באופן יחסי, מדובר במותג נחשק בקרב משרדי פרסום, ולכן בפרויקטים של מקירוסופט טיפלו בעבר משרדים גדולים כמו באומן-בר-ריבנאי, מקאן תל-אביב ואדלר-חומסקי. עם זאת, בשנים האחרונות התפזר תקציב הפרסום של החברה בין חברות דיגיטל קטנות. לקראת המהלך הנוכחי שנחשב כאסטרטגי מאוד נבחנו מספר משרדי פרסום, ובסופו של דבר נבחר משרד הפרסום LEAD.

כאמור, בעבר לא נחשבו חברות הטכנולוגיה למפרסמות גדולות, אבל בחודשים האחרונים ניתן לראות שחקניות מהתחום שמשקיעות בפרסום מקומי. למשל, אמזון מנהלת את הזווית הפרסומית של החדירה שלה לישראל באמצעות משרד הפרסום מקאן תל-אביב. גם פלטפורמות אחרות כמו גוגל או פייסבוק שפועלות בעיקר בדיגיטל מסתייעות במשרדים ישראליים לצורך פעילות מקומית. בנושא הענן צפויה מלחמה משמעותית בין מיקרוסופט, אמזון וגוגל - ואפשר להניח כי כתוצאה מהקרב גם תקציבי הפרסום יגדלו. סביר שחלקם הגדול יופנה לפעילות בדיגיטל.

את ניצני העבודה הפרסומית שייצר LEAD עבור מיקרוסופט ניתן לראות בקמפיין שהעלה המשרד בימים האחרונים תחת הקונספט "אנחנו בעננים". הקמפיין מתמקד בהכרזה: "כוח המחשוב החזק והמתקדם בעולם מגיע לישראל".

היקף ההשקעה בקמפיין מוערך בכ-3 מיליון שקל, והוא יתפרס על גבי שילוט חוצות, עיתונות ודיגיטל.