גם פוקס מצטרפת לנפגעות הקורונה; נערכת להסטת חלק מהייצור לספקים בבנגלדש, בהודו ובטורקיה

לפי החברה, המהלך יאפשר לה לתת מענה "במקרה שבו תתעכב החזרה לייצור סדיר של כלל ספקיה בסין", וכן "לצמצם את ההשפעה השלילית האפשרית על פעילות החברה בעתיד"

הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי פוקס / צילום: איל יצהר
הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי פוקס / צילום: איל יצהר

קבוצת האופנה פוקס "סוגרת מעגל": זוהי רשת האופנה האחרונה בבורסה שמדווחת על השפעות התפשטות וירוס הקורונה בסין על פעילותה, ובכך מצטרפת לעמיתותיה - גולף והחברה-הבת עדיקה, קסטרו ויצרניות מוצרי ההלבשה דלתא ותפרון, ויצרנית ומשווקת הנעליים והבגדים בריל.

בניסיון להרגיע את החששות בשוק מציינת פוקס - אשר "מרבית מוצריה מיוצרים על-ידי ספקים וקבלני משנה בסין" - כי חלק "מהספקים שלה חזרו לעבודה", וכי "חלקם מדווחים שבכוונתם לשוב לעבודה בקרוב". עם זאת, היא מציינת כי מאחר שעדיין קיימת אי-ודאות בדבר מועד החזרה לעבודה סדירה של כלל הספקים בסין, היא אינה יכולה "להעריך בעת זו את ההשפעה על פעילות החברה ותוצאותיה בטווח הבינוני והארוך".

פוקס, בראשות המנכ"ל הראל ויזל, "נערכת למציאת חלופות במידת הצורך", ובין היתר מתכננת "הסטת חלק מהייצור לספקי החברה במדינות בנגלדש, הודו, טורקיה ואחרות, או רכישה מספקים חלופיים".

כך, לפי החברה, היא תוכל לתת מענה "למקרה שבו תתעכב החזרה לייצור סדיר של כלל ספקיה בסין, ולצמצם את ההשפעה השלילית האפשרית על פעילות החברה בעתיד".

עוד ציינה פוקס כי "הזמנות הקבוצה לעונת הקיץ הקרובה כבר סופקו לקבוצה, ולפיכך החברה אינה רואה פגיעה בטווח הקצר בפעילות", וביחס לפעילות המותגים הבינלאומית שלה הוסיפה כי "לא נמסר מבעלי המותגים על השלכות אשר צפויות להשפיע באופן מהותי על פעילות הקבוצה".

בדומה למרבית החברות שדיווחו על השפעות הקורונה על פעילותן, גם מניית פוקס  מציגה בחודש החולף - מאז החלו לגבור החששות מההשלכות השליליות האפשריות של התפשטות הווירוס על המשך הצמיחה הגלובלית - תשואת חסר ביחס למדדים המובילים. עם המגמה השלילית שאפיינה את המסחר במניה היום, הירידות בה מצטברות לכ-9% ומסתכמות ב-12% שבועיים אחורה.

מתחילת השנה התשואה של מניית פוקס עדיין חיובית, בשיעור של כ-6%, והיא משקפת לפוקס שווי נוכחי של כ-2.2 מיליארד שקל - הגדול מבין המתחרות.

עוד בענייני קורונה, יצרנית ומשווקת המזגנים תדיראן עדכנה כי ספקית המוצרים הסינית שלה, Gree Electric Appliances, שממנה מייבאת תדיראן מזגנים, "חזרה לפעילות ייצור במתכונת חלקית", ומעריכה כי "תחזור לייצר במתכונת מלאה בטווח הזמן הקרוב". מניית תדיראן  מסכמת את החודש האחרון בשחיקה של כ-5% ועם תשואה מאופסת מתחילת השנה, המשקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-1.3 מיליארד שקל. אגב, ביחס למתחרות אחרות בתחום החשמל, דוגמת אלקטרה מוצרי צריכה, ברימאג או טורנדו, שבחרו לייקר את המוצרים שלהן בצל השפעות הקורונה, תדיראן היא היחידה שנמנעה מכך עד כה.

האפשרות לפגיעה ממשית או פוטנציאלית של התפרצות הווירוס נוגעת למגוון רחב של חברות בבורסה, שבהן בולטות חברות ענף האופנה, וכן פעילויות תעשייה שונות, טכנולוגיה, תיירות, תעופה ועוד.