יהושע ובאומן זכו במכרז על תקציב הפרסום של עיריית ירושלים

למרות הביקורת הנוקבת על תנאי המכרז, לפחות חמישה משרדי פרסום התמודדו על התקציב שעומד על 8-12 מיליון שקל

בן מוסקל, יגאל ברקת / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף
בן מוסקל, יגאל ברקת / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף

בעוד שמפרסמים גדולים בארץ, המנהלים תקציבי פרסום בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, פועלים בשנים האחרונות לצמצם את מערכי הפרסום שלהם כדי לחסוך ולייעל - עיריית ירושלים, שלרשותה תקציב פרסום קטן בהרבה, הולכת בניגוד למגמה ומתקשרת עם שני משרדי פרסום. ל"גלובס" נודע כי משרדי הפרסום יהושע TBWA ובאומן-בר-ריבנאי זכו במכרז על תקציב הפרסום של עיריית ירושלים ויחלקו ביניהם תקציב שיעמוד על 8-12 מיליון שקל. 

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הוציאה עיריית ירושלים את תקציב הפרסום שלה למכרז, ומיד עם פרסומו הוא עורר ביקורת נוקבת בקרב משרדי הפרסום בשל התנאים לפיהם מתעתדת העירייה להתקשר עם הזוכים.

היקף תקציב הפרסום של עיריית ירושלים אמור לעמוד כאמור על 8-12 מיליון שקל (תלוי לאיזה חלק של המכרז מתייחסים - במכרז מופיע היקף התקציב פעמיים ובכל פעם הסכום אחר). כבר במכרז הובהר כי העירייה לא מסתפקת במשרד פרסום אחד, אלא שומרת לעצמה את הזכות להתקשר עם שני משרדים ולחלק ביניהם את העבודה לפי שיקולה.

התנאים שמעוררים תרעומת קשורים לבקשות מאוד לא שגרתיות שמוצבות במכרז, כמו למשל הדרישה לזמינות בעבודה 24 שעות, שבעה ימים בשבוע. תנאי אחר שהכעיס דרש שממשרד הפרסום להעביר את ההצעה הקריאטיבית בתוך 24 שעות, ועל כל יום איחור הוא צפוי להיקנס ב-1,000 שקל. מודעה סטטוטורית צריכה להישלח מוכנה שעתיים לאחר פניית העירייה. את התיקונים על המודעות יש לבצע בתוך שעה.

אולם כמקובל בענף הפרסום, "הכלבים נבחו, והשיירה עברה" - ולפחות חמישה משרדי פרסום בסדרי גודל שונים בחרו להתמודד על התקציב. בסופו של דבר זכו שני משרדים: יהושע ובאומן.