רשמית צה"ל מודיע על הקמת אגף אסטרטגיה ואיראן

זאת כחלק מהתוכנית הרב-שנתית "תנופה" שמקדם הרמטכ"ל אביב כוכבי • האגף החדש יכלול בשלב ראשון את החטיבה האסטרטגית וחטיבה קשרי החוץ, ושתי משימותיו העיקריות יהיו תכנון אסטרטגיה צבאית ו"ריכוז הפעולות לעיצוב ולתכנון המערכה למול הזירה האיראנית"

הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: Oded Balilty, Associated Press
הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: Oded Balilty, Associated Press

צה"ל מכריז על הקמת אגף חדש בשם אסטרטגיה ואיראן, בפיקוד אלוף, כחלק מהתוכנית הרב-שנתית החדשה "תנופה" שמקדם הרמטכ"ל אביב כוכבי.

כוכבי הציג בשבוע שעבר את עיקרי התוכנית, שאושרה על-ידי שר הביטחון נפתלי בנט אך טרם אושרה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והממשלה. כוכבי החליט שלא להמתין עוד לכינונה של ממשלה חדשה וניהול משא-ומתן על תקצוב התוכנית עם האוצר. החלקים המרכזיים בתוכנית הם חיזוק היכולות ההתקפיות של הצבא, בדגש על שילוב טכנולוגיות חדישות, עיבוי מערכת ההגנה מפני טילים וחיזוק המכשולים בגבולות המדינה ובעיקר בצפון.

על-פי הודעת דובר צה"ל, האגף החדש יכלול בשלב ראשון את החטיבה האסטרטגית וחטיבה קשרי החוץ, ושתי משימותיו העיקריות יהיו תכנון אסטרטגיה צבאית ו"ריכוז הפעולות לעיצוב ולתכנון המערכה למול הזירה האיראנית".

בנוסף הודיע דובר צה"ל כי אגף התכנון בצבא יעסוק מעתה אך ורק במשימת בניין הכוח הרב-זרועי, כמפקדה האמונה על פיתוח שיטות לחימה ואמצעי לחימה בראייה רב-זרועית. על-פי ההודעה, האגף יפעל במתכונתו החדשה לחיזוק הקשר עם התעשיות הביטחוניות ועם המרכז למשא-ומתן ותשתית טכנולוגית (מפא"ת). מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב, יקבל לפיקודו גם את מפקדת העומק שתמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית.

כל השינויים יוטמעו בצבא במהלך הקיץ.