הערכות: הוט תבקש לבחון את המיזוג שלה עם פרטנר במקביל למיזוג סלקום וגולן טלקום

בהוט שוקלים לבקש מהמדינה שלא לתת אישור למיזוג של סלקום עם גולן טלקום לפני שיבחנו את פוטנציאל המיזוג של הוט עם פרטנר • בהוט מאמינים כי המיזוג שלה עם פרטנר טומן בחובו יתרונות ברמה הלאומית, ולכן על הרגולטור לבחון את שני המיזוגים במקביל

הוט לא מתכוונת לאפשר למיזוג של סלקום וגולן טלקום להוות יתרון מבחינת רשות התחרות ומשרד התקשורת, והיא תדרוש להתייחס למיזוג המתרקם שלה עם פרטנר כמיזוג פוטנציאלי במקביל שיש לבחון את יתרונותיו למשק. בכך תנסה הוט לנטרל את העובדה שסלקום מקדימה אותה מבחינה רגולטורית במטרה להשיג ראשונה אישור למיזוג בשוק, כדי שהיא לא תוכל להתמזג עם פרטנר. 

מבחינת הוט, האסטרטגיה היא להציג את היתרונות המשקיים במיזוג שלה עם פרטנר לעומת היתרונות הגדולים שיש רק לבעלי המניות במיזוג סלקום-גולן טלקום והיעדר יתרונות כלכליים משקיים בכלל במיזוג כזה.

על-פי ההערכות, הוט תבקש להעמיד בפני הרגולטור את ההצעה שלה למיזוג במקביל להצעת סלקום גולן טלקום, וזאת על-מנת להבהיר כי את המיזוג שלה עם פרטנר חייבים לבחון במקביל, כדי שלא יקרה מצב שבו הפורמליסטיקה תשפיע על המהות של טובת השוק. 

ב"גלובס" הערכנו כבר בכמה הזדמנויות כי למיזוג הראשון שיוגש לרשות התחרות ולמשרד התקשורת יהיה יתרון, וזאת על רקע ההבנה שהרגולטורים לא יאפשרו צמצום של מספר השחקנים בשוק התקשורת, ובמיוחד בשוק הסלולר - מעבר למיזוג אחד, שגם הוא יהיה במסגרת מיזוג בין שחקן גדול לשחקן קטן. בהוט לא צפו שההצעה שהגישו קודם לרכישת פרטנר תהפוך למרוץ מיזוגים ותביא את סלקום לפתיחת מהלך מהיר למיזוג עם גולן טלקום.

רכישת פרטנר מחייבת תהליכי עבודה יותר ארוכים, היות שבפרטנר אין בעל שליטה, והדירקטוריון מחויב לבחון כל הצעה לטובת כלל בעלי המניות של החברה, וגם אם יסכים להצעת הרכישה של הוט, הוא יחויב להביאה לאישור האסיפה הכללית, ובשורה התחתונה מדובר בתהליך ארוך שעשוי גם להגיע תאורטית לבתי הדין להגבלים עסקיים.

ההערכה היא שהוט תפנה בצורה רשמית ותבקש מהרגולטורים לקחת בחשבון את הסיטואציה שבה היא נמצאת, אם כי אין לדעת כיצד יגיבו לכך ברשות התחרות ובמשרד התקשורת. ייתכן כי מבחינת האחרונים אי-מתן תשובה למיזוג סלקום וגולן טלקום הוא משהו בלתי אפשרי מבחינה משפטית, ולכן נצטרך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא ולראות כיצד יגיבו שם במקרה שהוט תעלה בקשה מעין זאת. 

חשוב גם להדגיש כי מבחינת הוט המהלך לרכישת פרטנר ממשיך ומתקדם ללא קשר לעסקת סלקום-גולן טלקום.
לעניין היתרון שבמיזוג שלה, הוט תציג תוכניות מרחיקות לכת להשקעה בתשתיות בדור חמישי, ובעיקר בסיבים אופטיים, והקמת רשת שתתחרה בבזק. החברה מתכוונת להתחייב להשקעות על פני 15 שנה, שיקדמו את המדינה ואת תשתיות התקשורת שלה בהשקעות של מיליארדי שקלים.