ישראל קנדה ואלקטרה מציפות ערך ברוסיה: מוכרות נתח נוסף בפרויקט מגורים בסנט פטרסבורג

חברת מורגל, שנמצאת בבעלות משותפת של שתי החברות, צפויה לקבל תשלום כולל של 78 מיליון דולר בגין שתי עסקות קומבינציה על הקרקע, שעליהן חתמה מול חברת Setlcity הרוסית

סנט פטרסבורג / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
סנט פטרסבורג / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

החברות ישראל קנדה ואלקטרה מוכרות נתח נוסף מפרויקט מגורים משותף שלהן בסנט פטרסבורג שברוסיה באמצעות עסקת קומבינציה. השתיים מחזיקות באמצעות חברת מורגל (מוחזקת 50% על ידי אלקטרה ו-44.5% על ידי ישראל קנדה) חטיבת קרקע בעיר הרוסית בשטח של כ-2,400 דונם, שנרכשה ב-2007.

החברות פעלו במשך שנים לשינוי ייעוד הקרקע החקלאי, וכיום זכויות הבנייה מאפשרות להקים במקום שכונת מגורים בהיקף של כ-40 אלף דירות, לצד בתי ספר, גני ילדים, שטחי מסחר ופארקים. הרוכשת בעסקה היא חברת Setlcity הרוסית, שבעבר רכשה חלק מהקרקע וכעת משלימה את העסקה השנייה, שבמסגרתה תקים על הקרקע כ-4,500 יחידות דיור, נוסף על 4,500 יחידות דיור נוספות המצויות בשלבי בנייה מתקדמים על חלקת הקרקע הראשונה שרכשה מידי מורגל, וחלקן כבר בשלבי אכלוס.

במסגרת ההסכם תשלם החברה הרוסית 16% מהסכומים שתקבל עבור מכירת הדירות, במשך חמש שנים. מחיר המינימום לתמורה נקבע על 85 אלף רובל למ"ר. כיום עומד המחיר הממוצע בפרויקט על כ-95 אלף רובל (כ-1,480 דולר) למ"ר, ואם תחול התייקרות במחירים בשנים הקרובות, אמורות ישראל קנדה ואלקטרה לקבל תמורה נוספת בהתאם למחירי המכירה בפועל. 

בסך הכל צפויות אלקטרה וישראל קנדה לקבל מהרוכשת בשתי העסקאות כ-78 מיליון דולר. עד היום העבירה החברה הרוסית לשתי החברות כ-14 מיליון דולר. סכום נוסף של כ-24 מיליון דולר ישולם למורגל עד לסוף 2022 עבור מכירת דירות בגוש הראשון, והיתרה, בהיקף מוערך של 40 מיליון דולר, תועבר למורגל עד לסוף 2025 (עבור מכירת דירות בגוש השני).

פרויקטי נדל"ן משותפים בתל אביב

נזכיר כי ישראל קנדה ואלקטרה הקימו יחד גם את פרויקט מידטאון בתל אביב, הכולל מגדל מגורים עם כ-340 דירות ומגדל משרדים. אשתקד רכשה ישראל קנדה את חלקן של השותפות, יורוקום ואלקטרה, בשטחי המסחר בפרויקט. נוסף על כך, ב-2016 אוכלס פרוייקט W PRIME, שהקימו שתי החברות בשכונת פארק צמרת בתל אביב, הכולל מגדל מגורים יוקרתי בן 46 קומות, עם 164 יחידות דיור. 

אלקטרה, שנמצאת בשליטת קבוצת אלקו של משפחת זלקינד, פועלת באמצעות קבוצת חברות בתחומי קבלנות, בנייה, תשתיות ומערכות אלקטרו-מכניות. באחרונה נכנסה החברה למדד המניות ת"א-35, וכיום היא נסחרת בשווי שוק של כ-6.5 מיליארד שקל. 

ישראל קנדה, שנמצאת בשליטת היו"ר אסי טוכמאייר והמנכ"ל ברק רוזן, היא אחת מחברות הנדלֹ"ן המובילות בישראל, שעוסקת בתחומי פעילות שונים, לרבות ייזום בנייה למגורים, נכסים מניבים, פיתוח והשבחת קרקעות ומלונאות. החברה נסחרת במדד ת"א-125 בשווי שוק של כ-2 מיליארד שקל. 

בשבוע שעבר עדכנה ישראל קנדה כי תרכוש, יחד עם האחים נקש, את חברת הייזום מנרב פרויקטים בסכום של כ-560 מיליון שקל. את רכישת מנרב פרויקטים מתכננת לבצע החברה באמצעות חברה ייעודית שתוקם לצורך העסקה, ושתוחזק בחלקים שווים עם החברה הפרטית ראם פרויקטים, שבה מחזיקים האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, יחד עם איש העסקים עודד רז.