ההסתדרות נגד עסקת פרטנר-הוט: מאיימת להשבית את חברת הסלולר

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במכתב ליו"רית פרטנר אסנת רונן: "המיזוג עלול להביא לפיטורי אלפי עובדים. ההסתדרות תנקוט את כל הצעדים העומדים לרשותה כדי למנוע את הפגיעה בענף ובעובדים" • יו"רית פרטנר בתגובה: "נמלא את כל חובותינו לפי דין כלפי נציגות העובדים"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

ההסתדרות מגבה את עובדי פרטנר ומביעה התנגדות חריפה להצעה שהגישה הוט לרכישת פרטנר. במכתב ששלח יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ליו"רית פרטנר, אסנת רונן, הוא כותב כי המיזוג יביא לפיטורי אלפי עובדים, וכי הוא לא יאפשר זאת.

"המיזוג המוצע מקים חשש כבד לפגיעה בצרכנים, בתחרות בשוק התקשרות ובעובדים, תוך שהוא עלול להביא לפיטורי אלפי עובדים במשק", כתב בר-דוד. "לאור זאת, ההסתדרות מודיעה כי היא מתנגדת בתוקף למיזוג זה ותנקוט את כל הצעדים העומדים לרשותה על-פי דין על-מנת למנוע את הפגיעה הקשה בענף ובעובדים, לרבות הכרזת סכסוך עבודה והשבתה מלאה של פרטנר". 

בכך מגבה ההסתדרות את עובדי פרטנר שיצאו נגד המיזוג המוצע מיד כשהוגש.

עסקת הרכישה נבחנת בימים אלה על-ידי דירקטוריון פרטנר. הוט הציעה לרכוש 100% ממניות פרטנר בתמורה ל-3.5 מיליארד שקל.

יו"רית דירקטוריון פרטנר, אסנת רונן, מסרה בתגובה כי משהוצגה לדירקטוריון החברה הצעת מיזוג, הרי הוא מחויב על-פי החוק לשקול אותה. עם זאת, בשלב זה עדיין לא התקבלה החלטה כלשהי. לדברי רונן, "במסגרת שיקוליו יביא הדירקטוריון בחשבון גם את השלכות העסקה על העובדים. מובן מאליו כי אנו נמלא את כל חובותינו לפי דין כלפי נציגות העובדים, ככל שנחליט להתקדם בעסקה.

"לא למותר לציין כי גם בימים אלה הנהלת החברה מצויה בקשר ישיר ושוטף עם ועד העובדים, זאת כדרכה מאז ומתמיד. אנו ערים לחששות העובדים ונציגות העובדים, ובהקשר זה נשוב ונדגיש כי פרטנר מעריכה את פועלם ומסירותם של עובדיה, רואה בקשרים ההדוקים וביחסי האמון המיוחדים עם נציגות העובדים נכס ממשי, והיא תמשיך ותנהג כך גם בעתיד בכל מסגרת אפשרית".

עוד אמרה רונן כי "בסיטואציה בה אנו נמצאים נדרש שיתוף-פעולה של העובדים ונציגותם. אנו בטוחים כי יחד נוכל להביא לתוצאה המיטבית לחברה ולעובדיה".