פוליפיד מנסה שוב להגיע לוול סטריט: מתכוונת להגיש טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור

חברת התרופות, שמפתחת אנטיביוטיקה הארוזה במטריצה העשויה פולימרים וליפידים, דחתה הנפקה בנאסד"ק ברגע האחרון לפני כשנתיים • היקף הגיוס והשווי המבוקש בהנפקה המתוכננת לא נמסרו

תרופות / עיבוד מחשב - צילומים: Gettyimages ישראל, רויטרס - George Frey
תרופות / עיבוד מחשב - צילומים: Gettyimages ישראל, רויטרס - George Frey

חברת התרופות פוליפיד מנסה שוב להגיע לוול סטריט: מדיווח שהעבירה לבורסה חממת הטכנולוגיה קסניה ונצ'ר קפיטל, המחזיקה ב-3.9% ממניות פוליפיד, עולה כי פוליפיד הודיעה על כוונתה להגיש לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) טיוטת תשקיף לא-פומבית לקראת הנפקה ראשונה לציבור (IPO).

המהלך של פוליפיד מגיע כשנתיים לאחר שהחברה דחתה ברגע האחרון הנפקה בנאסד"ק, בשל תנאי השוק. פוליפיד תכננה אז לגייס 75 מיליון דולר לפי שווי שוק של כ-370 מיליון דולר "אחרי הכסף", וכבר נקבע מועד להנפקה - אבל בסופו של דבר, היא לא יצאה לפועל. 

גם הניסיון ב-2018 לא היה ניסיונה הראשון של פוליפיד להפוך לחברה ציבורית בארה"ב. ב-2014 הגישה החברה תשקיף לקראת גיוס של 23 מיליון דולר (כשההערכות היו שהיא מכוונת לשווי של כ-100 מיליון דולר "אחרי הכסף"), אבל לבסוף היא משכה את התשקיף והעדיפה לבצע גיוס פרטי. 

לפי נתוני מאגר המידע IVC, עד כה גייסה פוליפיד כ-105 מיליון דולר. מנכ"ל החברה הוא אמיר ויסברג, ובדירקטוריון שלה ניתן למצוא את היו"ר יעקב הראל ואת יוצאי טבע, חיים הורביץ ופרופ' יצחק קרינסקי. עם בעלי המניות העיקריים בחברה נמנים קרן Aurum של מוריס קאהן וקרן שביט קפיטל.

גייסה 50 מיליון דולר לפני חצי שנה

לפני כחצי שנה השלימה פוליפיד גיוס פרטי של 50 מיליון דולר, שאותו הובילו בעלי מניות מוסדיים קיימים. החברה ציינה אז כי התמורה מהגיוס תשמש אותה למימון הפיתוח הקליני המתקדם של המוצר המוביל שלה, 100D-PLEX, לקראת שלב 3 של הניסויים הקליניים. לפי נתוני IVC, המשתתפים בסבב הגיוס האחרון כללו את Aurum של קאהן, CHealth Ventures של חיים הורביץ, קבוצת Friendly Angels Club, קרן שביט וכן משקיעים מארה"ב. 

המוצר של פוליפיד הוא אנטיביוטיקה הארוזה בתוך מטריצה העשויה פולימרים (מולקולות דמויות פלסטיק) וליפידים (מולקולות שומן), ומכאן שם החברה. הפולי-פיד הנשא מתפרק ומשחרר את האנטיביוטיקה במנה קצובה למשך פרק זמן שיכול להימשך עד כמה חודשים. כך הוא מאפשר למנוע זיהום באזור פגוע בגוף (למשל, אחרי ניתוח או שבר) בלי צורך ליטול במשך כל אותה תקופה אנטיביוטיקה בבליעה או לווריד, ובלי צורך להחליף שתל משחרר אנטיביוטיקה מקומית בניתוחים חוזרים ונשנים. ייתכן גם כי העובדה שהאנטיביוטיקה ניתנת באופן רציף למקום הפציעה, משפרת את יעילותה. החברה תפעל להוכיח זאת בניסויים הקליניים שלה. 

כמו כן, החברה מאמינה כי המוצר שלה יכול לשמש פלטפורמה לטיפול מקומי באמצעות מגוון תרופות, ולא רק אנטיביוטיקה - למשל, תרופות אנטי-דלקתיות או תרופות נגד סרטן.

הדיווח על כוונת פוליפיד לקדם הנפקה בוול סטריט הגיע, כאמור, מחממת קסניה, בעלת מניות בחברה. קסניה נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי שוק של 66 מיליון שקל. מהדוחות של קסניה עולה כי באוקטובר 2019 השלימה פוליפיד ניסוי שלב 2 במוצר D-PLEX100 במניעת זיהומים לאחר ניתוח בטן, ולמיטב ידיעתה, הטיפול הביא להפחתה סטטיסטית משמעותית של הזיהום בהשוואה לטיפול הסטנדרטי הקיים. ב-2018 קיבלה החברה אישור מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לבצע ניסוי שלב 3 (השלב המתקדם ביותר) במוצר בניתוחי חזה.