"נחוץ שינוי ברגולציה כדי שתעשיית התוכן וההפקות תמשיך לשגשג"

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולשטיין: "חייבים לחשב מסלול מחדש. זה אבסורד שהאסדרה הקיימת לא מחייבת שורה ארוכה של גופים המגיעים למאות אלפי בתים בהפקת תוכן ישראלי" • על זכויות השידור בספורט: "מעל ל-50% מתקציב התוכן הולך לספורט, לעומת 25% בלבד ב-2014"

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, אומרת היום (ג') כי אם לא יחול שינוי ברגולציה, יש סיכוי שהוט לא תוכל להמשיך ולהשקיע בהפקות מקור בשנים הבאות. גרנות-גולדשטיין אמרה את הדברים במסגרת אירוע התוכן השנתי של הוט, שבו הציגה את שורת ההישגים בתחום התוכן ואת התוכניות לשנה הבאה. 

לדבריה, "כדי שהיצירה הישראלית תמשיך להתקיים, וכדי שהוט תוכל להמשיך להיות בית ליצירה הישראלית ולספק לצופי הטלוויזיה בישראל אלטרנטיבה צפייה איכותית, צריך לעשות חישוב מסלול מחדש. הגענו למצב אבסורדי שהאסדרה הקיימת בישראל לא מחייבת שורה ארוכה של גופים המגיעים למאות אלפי בתים בישראל בהפקת תוכן ישראלי". 

"הבחירה של גופים אלה שלא להשקיע בסדרות מקור איכותיות פוגעת אנושות ביצירה הישראלית ובכל אחד ואחת מכם", אמרה מנכ"לית הוט, תוך שהיא מכוונת לחברות סלקום ופרטנר שמוכרות שירותי טלוויזיה - אך ללא חובה של הפקות מקור כפי שחלה על הוט ו-yes. 

עוד אמרה גרנות-גולדשטיין כי "נושא אחר שדורש התייחסות הוא עולם זכויות השידור בספורט: היום מעל ל-50% מתקציב התוכן של הוט מושקע בשידורי ספורט, וזאת לעומת כ-25% בשנת 2014, דבר הגוזל משאבים רבים מההשקעה בתוכן ישראלי מקורי. לצערנו אין אסדרה ראויה לשידורי הספורט בישראל ולא לטלוויזיה בישראל.

"אני עומדת כאן ואומרת - אם לא ייעשו שינויים מהותיים בשוק, לא ניפגש כאן בשנים הקרובות ולא נחגוג יצירה ישראלית".  

בהתייחסה להצעה של הוט לרכוש את פרטנר בתמורה ל-3.5 מיליארד שקל, אשר נבחנת בימים אלה, אמרה גרנות-גולדשטיין: "אני לא יכולה להימנע שלא להרחיב בכמה מילים על הפרסומים האחרונים ביחס להוט. לפני למעלה מחודש הגישה הוט הצעה לרכוש את מניות חברת פרטנר. במהלך השנים האחרונות אנחנו עדים להידרדרות משמעותית במצבן של החברות בשוק ובחוסן שלהן. הדבר בא לידי ביטוי במצב הכלכלי של החברות, בפרמטרים התפעוליים, בתוכניות התייעלות ופיטורי עובדים, בעזיבה של בעלי שליטה מישראל ובהתרחקות של משקיעים מהארץ.

"המגמות בשוק ברורות ומובהקות, ובמקביל עומדים בפני שוק התקשורת אתגרים עצומים ברמה הטכנולוגית, הדורשים השקעות כבדות מורכבות וארוכות-טווח. תשתיות התקשורת, הנייחות והסלולריות, מהוות תשתית חיונית לפעילותה ולצמיחתה של המדינה. תשתיות התקשורת הן הבסיס לפעילויות ליבה של המדינה, כדוגמת רפואה, תחבורה, חינוך ועוד שורה ארוכה של תחומים. 

"רק באמצעות שינויים מהותיים במבנה שוק התקשורת, בדומה למגמה העולמית, נוכל ליצור שינוי משמעותי ולהצעיד את ישראל בראש רשימת המדינות המפותחות. באמצעות שינוי מבני יובטח עתיד השוק, תיווצר אפשרות להשקעה בטכנולוגיות מתקדמות, בחדשנות ובשינוי אשר יבטיח מקומות תעסוקה ויתרום לחיזוק הכלכלה הישראלית. ורק באופן הזה תובטח מקומה של היצירה הישראלית".