בצל הקורונה: בנק לאומי אוסר על העובדים לקיים ישיבות של למעלה מ-5 אנשים

לא רק בידוד לשבים מחו"ל: בנק לאומי בשורת הנחיות לעובדים עקב החשש הגובר מההתפשטות נגיף הקורונה

בנק לאומי / צילום אילוסטרציה: אייל יצהר
בנק לאומי / צילום אילוסטרציה: אייל יצהר

"כפי שאתם יודעים, מאז התפרצות נגיף הקורונה, אנחנו עוקבים מקרוב ומיישמים את הוראות משרד הבריאות. בדומה לארגונים פיננסיים ברחבי העולם המוגדרים כמוסדות חיוניים להמשכיות עסקית, החלטנו לנקוט מספר צעדים נוספים מעבר להוראות משרד הבריאות, בכדי להגביר את היערכותנו להתמודדות עם התפשטות הנגיף. צעדים אלו יסייעו לנו לשמור על בריאותינו ועל ההמשכיות העסקית של הבנק ולקוחותינו". כך לשון מכתב שנשלח לעובדי בנק לאומי.

מעבר להנחיות ייעודיות ליחידות המוגדרות "קריטיות להמשכיות עסקית", מורה המכתב לעובדי הבנק שלא לקיים ישיבות עם יותר מ-5 משתתפים. "במידה ונדרשת כמות גדולה יותר, נא להמיר את הפגישה לטלפון או לסקייפ".

לעוד מידע בנושא, האזינו לפודקאסט

הנחיה נוספת שנמסרה במכתב נוגעת לעובדים ששבו מחו"ל "מכל מדינה שהיא, מתבקשים שלא להגיע למשרדים בבניינים שלהלן במשך שבועיים, זאת בגלל ריבוי אזורי ישיבה בחללים משותפים.

"הבניינים: מרכז בנקאות ראשל"צ וירושלים, מרכזי לאומי אישי בפתח תקווה ובטבעון, יחידות לאומי טכנולוגיות בבניין קשב ישן ובבנייני גלובל וכן יחידות התפעול בבניין גלובל ובבניין m2 ויחידות פפר בתל אביב".

הדרישות הן שכל עובד אשר חוזר לארץ נדרש לדווח למנהל שלו ולמשאבי אנוש. במידה והוא עובד בבניינים אלו, תימצא לו אופציה של עבודה מרחוק. (בכל שאר היחידות פועלים לפי הוראות משרד הבריאות).

עוד מונחים העובדים "לבטל בשלב זה את כל התכנסויות עובדים ולקוחות המתוכננות עד ה-15 במרץ. זה כולל ביטול של פעילויות למידה ופיתוח במרכז הדרכה או מחוץ למתקני הבנק. הקורסים היחידים שיתקיימו הן של מרכזי הבנקאות וסלקטיבית של אוכלוסיות היחידות הנמצאות בלוד.

באשר לנסיעות לחו"ל מטעם הבנק, אלה יצומצמו למינימום ההכרחי".

בנוגע לניקיון המשרדים ומתקני הבנק מעדכנים כי "אנו נגביר את הנקיונות, נפזר חומרי חיטוי ומתבקשים כולנו להגביר את השמירה על ההיגיינה האישית בתקופה זו".