ארבעה משרדי פרסום מתמודדים על תקציב שירותי בריאות כללית

מקאן ת"א, אדלר-חומסקי, גיתם BBDO וגליקמן-שמיר-סמסונוב מתמודדים על תקציב קופת-החולים הגדולה בארץ, שהיקף הפרסום שלה עומד על למעלה מ-10 מיליון שקל בשנה

קופת-חולים כללית / צילום: בר אל
קופת-חולים כללית / צילום: בר אל

ארבעה משרדי פרסום מתמודדים על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית: ל"גלובס" נודע כי המשרדים שהגישו הצעות במסגרת מכרז הפרסום של הקופה הם מקאן תל-אביב, אדלר-חומסקי, גיתם BBDO וגליקמן-שמיר-סמסונוב. השלב הבא לאחר הגשת המסמכים ובחינת העמידה בתנאי הסף הוא פגישה עם מנהלי המשרדים במשרדים עצמם. הפגישות צפויות להיערך באמצע חודש מרץ. 

שירותי בריאות כללית היא קופת-החולים הגדולה בארץ, והיקף הפרסום שלה עומד על למעלה מ-10 מיליון שקל בשנה. כפי שנחשף ב"גלובס", הפעם, בשונה ממכרזים קודמים, המכרז הוא על תקציב הכולל גם את שירותי הפרסום בדיגיטל ולא רק את שירותי הפרסום המסורתי. בעבר ניהלה שירותי בריאות כללית מכרזים נפרדים לשני תחומים אלה.

העובדה שרק ארבעה משרדי פרסום גדולים מתמודדים על התקציב אינה אמורה להפתיע - תנאי הסף כיוונו מראש למשרדים מסוג זה וקבעו כי על התקציב יכולים להתמודד משרדי פרסום שמטפלים בהיקף תקציבי הפרסום שנתי של לפחות 60 מיליון שקל, ובשנים 2018-2019 למשרד היו לפחות שני תקציבי קריאטיב בהיקף של 25 מיליון שקל ללקוח.

תקציבי הפרסום של קופות-החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא זה של שירותי בריאות כללית. הניסיון מלמד כי מכרזים אלה מעוררים עניין רב בקרב משרדי הפרסום. בגלל שבישראל יש ארבע קופות-חולים בלבד (כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת), לרוב המשרדים אין בעיה של תקציב מנוגד אינטרסים.

כיום מטפל במשרד הפרסום של שירותי בריאות כללית משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. המשרד לא זכה במכרז הפרסום הקודם שערכה הקופה (למרות שנחשב בו לפייבוריט) - מי שזכה היה דווקא משרד הפרסום פובליסיס, שהיה נחוש להראות מגמה של שינוי ולזכות בתקציב בכל מחיר. פובליסיס הגיש הצעה מסחרית שהאחרים סירבו ליישר איתה קו, וזכה בתקציב, אבל שנה לאחר המכרז נערך בקבוצת פובליסיס רה-ארגון בין משרדי הפרסום שלה בארץ. עסקיו חולקו בין שני משרדים: ליאו-ברנט ובאומן-בר-ריבנאי. כך נסגר מעגל, ותקציב הפרסום של הקופה מצא את עצמו בגליקמן-שמיר-סמסונוב, שמטפל בו מאז.

כאמור, בשלב הזה מסתמן כי לראשונה יכלול המכרז גם את תקציב הדיגיטל. זה כמה שנים פועלת שירותי בריאות כללית בזירת הדיגיטל על-ידי זרוע מתמחה. הקופה נחשבת לאחת החלוצות בתחום, ותקציב הפרסום שלה לדיגיטל נחשב משמעותי. בשנים האחרונות מטפל בתקציב הדיגיטל משרד TWISTED. המשרד נכנס למערך הפרסום של החברה בתחילה באמצעות דריסת רגל, כשהתקציב טופל במקאן דיגיטל (תקציב הפרסום טופל אז במקאן). TWISTED הופקד על הטיפול בגזרת הקהילות החברתיות, הבלוגים ועמוד הפייסבוק של הקופה. בהמשך גדל חלקו, ובשני המכרזים האחרונים המשרד קיבל לידיו את מלוא תקציב הדיגיטל.