הליכוד לוועדת הבחירות: יש שגיאות בהקלדת התוצאות

בליכוד דורשים לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות • טוענים כי יש לאפשר להם לעיין בחומרים עוד לפני פרסום תוצאות הבחירות הרשמיות

בנימין נתניהו / צילום: Gali Tibbon, Associated Press
בנימין נתניהו / צילום: Gali Tibbon, Associated Press

72 שעות אחרי הבחירות, ועדת הבחירות אמורה לפרסם הערב (ה') את הטבלה המסכמת של חישובי המנדטים, לאחר חישובי החלוקה לפי חוק באדר עופר (הסכמי עודפים).

לוועדת הבחירות יש זמן עד ליום ב' הקרוב (9 במרץ) להגיש את החלוקה הסופית למנדטים. כזכור, בבחירות מועד ב', בימים שחלפו בין פרסום ראשוני של התוצאות באמצעות טבלת הסיכום ועד להגשת המספרים הסופיים לידי נשיא המדינה כעבור 7 ימים, חלה תזוזה אחת, ויהדות התורה ירדה מ-8 מנדטים ל-7 מנדטים, בעוד הליכוד עלה במנדט מ-31 ל-32. 

היום, עוד לפני פרסום הטבלה הראשונית, מודיעים בליכוד כי יש להם טענות באשר לרישום תוצאות הבחירות. בהודעת הליכוד נאמר: "חרף בקשות חוזרות ונשנות שלא נענו מוועדת הבחירות המרכזית, הליכוד פונה ברגעים אלה באמצעות יועמ"ש המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות וכן במטרה לאמת שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן בכל הקלפיות. הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלה לא יימסרו לו כדין, ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות, ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות". 

בקשת הליכוד הוגשה היום ליו"ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל. טענת הליכוד היא שיש לאפשר להם לעיין בחומרים עוד לפני פרסום התוצאות. 

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, עקץ בתגובה לטענות הליכוד ומסר: "אני מודה בשמי ובשם כל אזרחי ישראל לעובדי ועדת הבחירות, ובראשם יו"ר הוועדה, השופט ניל הנדל, ומנהלת הוועדה, הגברת אורלי עדס, על עבודתם הקשה והמסורה במהלך הבחירות לכנסת ה-23. הם וכלל עובדי ועדת הבחירות פעלו במסירות ומצאו פתרונות לכל אתגרֿ, כגון ספירת מעטפות של אזרחים הנמצאים בבידוד מחשש להידבקות בווירוס הקורונה. במדינה דמוקרטית יש לכבד את תוצאות הבחירות ואת הכרעת הבוחר - ולא פחות מכך את עבודת הוועדה הממלכתית האמונה עליהן".