נתניהו: "אין גבול לציניות של גנץ וכחול לבן"; גנץ: "מתקיימים מגעים, אקים ממשלה במהרה"

ראש הממשלה קיים הערב כינוס תומכים, במהלכו אמר "הציבור נתן לי נצחון מזהיר. קיבלנו יותר קולות ממה שקיבל הליכוד אי פעם" • גנץ האשים: "לא אאפשר לך להביא מלחמת אזרחים ראשונה בישראל עבור כרטיס יציאה מן המשפט שלך"

בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, קיימו הערב מסיבות עיתונאים, האחד אחרי השני.

גנץ מסר את ההצהרה בכפר המכביה, ועיקרה נגע לתוצאות מערכת הבחירות. גנץ אמר כי אחרי 3 סבבי בחירות, קיים רוב מוחלט בציבור למי שאינם תומכים בנתניהו. "פעם אחר פעם קבעו אזרחי ישראל, תם עידן נתניהו. גמלה בליבי החלטה להקים ממשלה יציבה וחזקה שתרפא את ישראל מן השנאה והפילוג. אעשה כל מאמץ כדי שלא יהיו בחירות רביעיות".

גנץ ציין שהן בספטמבר 2019, וגם כעת, בסיום המערכה השלישית, היו קיימים רוב של 65 ח"כים וכעת 62 ח"כים, שלא רוצים בנתניהו. "בשלושה סבבי הבחירות הראה העם לנתניהו את הדלת. הוא הפסיד. רוב העם אינו רוצה את המשך שלטונו, ואת זה העם יקבל", אמר גנץ.

לדבריו, מערכת הבחירות השלישית היתה רווית שנאה, ורוסקו בה כל הנורמות המקובלות. "מערכת בחירות בה הופעלו רבנים מקליטים, חברות קש במימון עלום כדי לנסות לשמר שלטון בכוח הכסף ובאיומים, לכאורה" אמר גץ.

עוד אמר כי "הקולות הרעים של היממות האחרונות הובילו אותי לכאן הערב כדי להזהיר את נתניהו. מדינת ישראל קמה לפניך והתמודדה עם איומים לפניך, והיא תצמח גם אחריך. לא אאפשר לך לזרוע שנאה. לא אאפשר לך לשסות איש באחיו ולא אאפשר לך להביא מלחמת אזרחים ראשונה בישראל, עבור כרטיס יציאה מן המשפט שלך".

גנץ האשים את נתניהו בהסתה קשה שמתחוללת נגד ראשי כחול לבן."״שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות ואתה שותק. שוב אלימות נגד אזרחים המפגינים בשקט בירושלים ואתה שותק", אמר גנץ כשהוא מתייחס להכאת פעיל התנועה לאיכות השלטון שהפגין בירושלים והותקף על ידי פעילי ימין.

גנץ רמז כי לא תהיה לו בעיה לשתף פעולה עם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. "הפלונטר הפוליטי מחייב החלטות ממהירות. לאחר קבלת המנדט - אפעל במהירות להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל. במדינת ישראל כל קול שווה ונתניהו מכיר זאת היטב.

"נתניהו הוא זה שגייס את חברי הכנסת הערבים לצידו, והוא בנה איתם את קואליציית פיזור הכנסת. הוא זה שגייס את עודה וטיבי לבחירת מבקר המדינה. ונתניהו -שלח את נתן אשל לנהל איתם מו"מ. לביבי מותר להתחבר לטיבי אבל הוא רוצה על זה בלעדיות. המשבר הפוליטי הוא הגדול והחמור בתולדות המדינה".

גניבת דעת הציבור "באמצעות שקרים וחקיקה אנטי דמוקרטית"

בכינוס שקיים ראש הממשלה בפתח תקווה, ניסה למחות על מה שהוא כינה "הציניות של ראשי כחול לבן".

נתניהו ציין כי לא ניתן לכנס אירועים רבי משתתפים בשל החשש מנגיף הקורונה, וקרא לציבור למלא אחר הוראות משרד הבריאות והממשלה.

עוד אמר נתניהו כי בהיבטים הפוליטיים אנו חוזים במהלך שהוא גניבת דעת הציבור "באמצעות שקרים וחקיקה אנטי דמוקרטית".

לדברי ראש הממשלה, "הציבור נתן לי נצחון מזהיר. קיבלנו יותר קולות ממה שקיבל הליכוד אי פעם. עלינו מ-32 ל-36 מנדטים. כחול לבן לא עלו אפילו במנדט אחד. בהנהגת בני גנץ הם נשארו במקום".

נתניהו השווה את הגושים, תוך שהוא משאיר את הרשימה המשותפת מחוץ לחישובים, כפי שעשה ביום חמישי בכינוס בלוק 58.

"גוש השמאל וליברמן שחבר אליהם, קיבלו 47 מנדטים. הם ירדו מ-52 ל-47 מנדטים. הפער בין הגושים הוא 12 מנדטים. זה נצחון מזהיר לגוש הימין", אמר נתניהו, כשהוא אינו מחשיב את 15 המנדטים של הרשימה המשותפת אשר הצביעו גם הם להחלפת ראש הממשלה.

נתניהו ציין שספירת הקולות עדיין לא הסתיימה, וזאת על אף שוועדת הבחירות הודיעה אתמול על סיום הספירה.

בנוסף, סיפר נתניהו כי לבקשת בן גביר הוא יכול היה להביא לכך שבן גביר יפרוש. "התנאי שלו היה שאני אאשר תפילות של יהודים בהר בית. ואמרתי יש דברים שאני לא מוכן לעשות, כדי לא להבעיר את המזרח התיכון", אמר נתניהו.

עוד ציין כי לפני הבחירות הודיעו כחול לבן שלא יישענו על הרשימה המשותפת להרכבת ממשלה "בשום צורה שהיא. אין גבול לציניות שלהם. אני שואל את האוזר, הנדל, פרקש ואחרים, אתם תתנו לחרפה הזו להתרחש? זה לא בגלל שהם ערבים, אלא כי יש להם מצע השולל את קיומה של המדינה ותומך בטרור".