איביאי ואנליסט בגילוי על השפעות הקורונה על בתי ההשקעות: הפסד בנוסטרו ופדיונות מצד חוסכים

לאחר שאנליסט נתן גילוי על הפסד של 5.4% בנוסטרו מתחילת השנה, אי.בי.אי מדווח על הפסד של כ-10% בנוסטרו משלהי 2019 לצד פגיעה בהכנסות מניהול תיקים וניהול קרנות הנאמנות

מימין: איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט, ונועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות אנליסט / צילום: איל יצהר, גלובס
מימין: איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט, ונועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות אנליסט / צילום: איל יצהר, גלובס

בעקבות הוראת רשות ניירות ערך לחברות הציבוריות, בדבר הצורך לפרט על השפעות ניכרות על תוצאותיהן לסערת הקורונה, בתי ההשקעות אי.בי.אי ואנליסט נותנים הצצה להפסדים שנגרמו במגוון פעילויות שלהם בעקבות הירידות החדות בשוקי ההון בשבועות האחרונים.

באי.בי.אי, שבניהול דייב לובצקי, מציינים כי "עיקר ההשפעה הינה בפעילות ניהול קרנות הנאמנות וההשקעות העצמיות (נוסטרו) של החברה", וש"כמו כן, צפויה פגיעה בהכנסות פעילות ניהול התיקים".

בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו כי "רמות המחירים בשווקי ההון מאופיינות בימים אלו בתנודתיות חריפה", תוך שפירטו כי "ההפסד הנצבר בתיק הנוסטרו של החברה מתחילת השנה ועד ליום 10 במרץ (יום שלישי השבוע, ר"ש), מסתכם בכ-20 מיליון שקל". על פי הערכות חשבון הנוסטרו של אי.בי.אי עמד בסוף 2019 על סדר גודל של קצת יותר מ-200 מיליון שקל, כך שההפסד בנוסטרו עליו דיווח בית ההשקעות עומד על כ-10% מאז סוף הרבעון השלישי אשתקד.

עוד קודם דיווח בית ההשקעות אנליסט, שבניהול איציק שנידובסקי, על ירידה של 5.4% בנוסטרו של החברה מתחילת השנה ועד תחילת השבוע הנוכחי - עם העליות של תחילת השנה ושינוי הכיוון בשווקים מפברואר. בבית ההשקעות גילו כי יש פגיעה בפעילות החברה, הגם שאת רובה לא ניתן עדיין לאמוד, תוך שפירטו כי תיק ניירות הערך של החברה, הנוסטרו, קטן מתחילת השנה ועד ליום ראשון השבוע בכ-9.1 מיליון שקל לסך כולל של כ-159 מיליון שקל.

לפי שעה רק שני בתי ההשקעות האמורים שיתפו את הציבור בהשפעות הקורונה, עם גילוי ראוי, הגם שסביר שהם לא בתי ההשקעות היחידים שחווים קשיים מהמצב, בצל פדיונות ניכרים בפעילויות ניהול הכסף, בדגש על פעילויות ניהול החיסכון לטווח קצר. על כן, מעריכים בשוק הפיננסים, יהיו אולי עוד בתי השקעות שיצטרפו ויספקו גילוי כאמור, כשגם בתחומים אחרים בעולם השירותים הפיננסים מדובר על תקופה קשה, כשבין היתר חברות הביטוח צפויות להציג שחיקה אדירה בתוצאותיהן, בשל תלותן בתשואות בשווקי הון ובריבית חסרת סיכון שירדה ובכך פגעה עוד ברווחיהן.