עזריאלי יוצאת בהקלות לשוכרים: תוותר על דמי שכירות במחצית השנייה של מרץ

אחרי לחץ אגרסיבי מהשוכרים: בין ההטבות שתעניק עזריאלי - קרן של 100 מיליון שקל לסיוע לשוכרים בדגש על עסקים קטנים ובינוניים • בנוסף: ביטול דמי השכירות על המחצית השנייה של מרץ והקפאת דמי השכירות החל מאפריל לעסקים שנסגרו בשל החלטת הממשלה

אחרי הלחץ מצד השוכרים ותגובות המתחרות: קבוצת עזריאלי מכריזה היום (ג') על הקמת קרן לסיוע פיננסי לשוכרים בהיקף של 100 מיליון שקל. בדיווח שמסרה היום לבורסה מציינת חברת הנדל"ן המניב שבשליטת דנה עזריאלי כי תקים באופן מיידי קרן מיוחדת וייעודית לסיוע לשוכרים, ותזרים אליה 100 מיליון שקל. כספי הקרן יועמדו לשוכרים, לטובת שמירה על ביטחונם הכלכלי וההמשכיות העסקית.

לפי הודעת החברה, כספי הסיוע יועמדו בדרך של מענקים לשוכרים והלוואות בתנאים מיוחדים, שיחלו להיפרע רק בחלוף 12 חודשים ממועד העמדתן. בנוסף, ייפרסו על פני תקופת החזר ארוכה הנגזרת מתקופת הסכם השכירות.

בקבוצת עזריאלי טרם פרסמו לאיזה סוג עסקים מיועדת הקרן, תוך שהצהירו כי יפרסמו בקרוב את הקריטריונים לקבלת סיוע מהקרן, בכפוף לתקנון, תוך מתן דגש מיוחד לעסקים קטנים ובינוניים.

בתוך כך, קבוצת עזריאלי מצטרפת לקבוצת ביג ומפרסמת גם היא שורת הקלות לשוכרים על רקע המצב. עזריאלי מגלה כי תעניק פטור מתשלום דמי שכירות למחצית השנייה של חודש מרץ 2020, וזאת לעסקים שנסגרו בעקבות החלטת הממשלה. כמו כן, יוקפאו תשלומי דמי השכירות והניהול החל מ-1 באפריל ועד ליום החזרה לשגרה לעסקים הסגורים בעקבות החלטת הממשלה.