סלקום עוצרת את המכירות היזומות ומוציאה מאות עובדים לחל"ת

החברה מזהירה מפני הפגיעה בהכנסות משירותי נדידה ומעצירת מכירות המכשירים, ומדווחת גם על עלייה בתשואת אגרות החוב שלה

מנכ''ל סלקום אבי גבאי. הגישו את אחת ההצעות המובילות / צילום: כפיר סיון
מנכ''ל סלקום אבי גבאי. הגישו את אחת ההצעות המובילות / צילום: כפיר סיון

חברת סלקום  מזהירה את המשקיעים מפני השפעות נגיף הקורונה על פעילות החברה. סלקום הודיעה היום (ג') לבורסה כי עצירת הנדידה כתוצאה מאיסור טיסות נכנסות ויוצאות עשויה להשפיע לרעה על הכנסותיה. במקביל החברה מזהירה מפני עצירת המכירות של ציוד קצה. מאות עובדים בסלקום הוצאו לחופשה ללא תשלום עקב המצב.

החברה החליטה לעצור באופן מלא מכירות יזומות, הן של משווקים והן של עובדי החברה, והודיעה כי לא יתקיים מכר יזום של כלל השירותים ושל ציוד קצה, אלא בשירות עצמי באתר החברה או בפניה של הלקוח בטלפון.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר: "בעת הזו חובתנו להתמקד בלקוחותינו ולשמור על בריאות הציבור ועובדי החברה, גם במחיר של אובדן מכירות".

כאמור, סלקום ציינה כי חלה ירידה משמעותית בנסיעות בינלאומיות כתוצאה מנגיף הקורונה, דבר שהשפיע לרעה על שירותי הנדידה של החברה (נכנסת ויוצאת), והוסיפה אם הדבר יימשך לאורך זמן רב, תהיה לכך השפעה מהותית לרעה על התוצאות.

כמו כן ציינה החברה כי משרד הבריאות פרסם הוראות לגבי הקורונה בישראל, כולל איסור התכנסות ציבורית וכל יציאה מיותרת מביתו של אדם, כולל סגירת קניונים ומוסדות פנאי אחרים שאינם חיוניים וצמצום משמעותי של נוכחות כוח-אדם במקום העבודה. בעקבות הוראות אלה סגרה סלקום את נקודות המכירה שלה במרכזי קניות וצמצמה משמעותית את מוקדי הטלפונים שלה.

סלקום מזהירה גם כי השפעות הנגיף, אם יימשכו לאורך זמן רב, עלולות גם לגרום למחסור בציוד וספקים שלא מצליחים לספק לחברה מכשירים, ציוד רשת, חלפים או ציוד אחר הנדרש להפעלת הרשתות של החברה ושדרוגה.

החברה מדווחת גם על עלייה בתשואת אגרות החוב שלה בצורה משמעותית.