סין מגרשת עיתונאים משלושת כלי התקשורת האמריקאים הגדולים

משרד החוץ הסיני הודיע כי יבטל את תעודות העיתונאי של כתבים אמריקאים ב"ניו יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל" ו"וושינגטון פוסט", בתגובה לצעדים של ארה"ב

נשיא סין, שי ג'ינגפינג, במסיבת עיתונאים / צילום: Xie Huanchi/Xinhua, Associated Press
נשיא סין, שי ג'ינגפינג, במסיבת עיתונאים / צילום: Xie Huanchi/Xinhua, Associated Press

משרד החוץ הסיני הודיע היום (ג') כי הוא מבטל את תעודות העיתונאי של כל הכתבים בעלי אזרחות אמריקאית מהעיתונים "ניו יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל" ו"וושינגטון פוסט", שהתעודה שלהם תסתיים עד סוף 2020. כל הכתבים הללו צריכים למסור את תעודת העיתונאי בתוך 10 ימים, והם לא יוכלו להמשיך לעבוד בסין, כולל הונג קונג ומקאו.

לא ברור עדיין באיזה אחוז מבין העיתונאים בגופי תקשורת מדובר, אך צעד כזה יגביל משמעותית את יכולתם של שלושת העיתונים הללו, שהם העיתונים המערביים החשובים ביותר שמסקרים את סין, לדווח על המתרחש במדינה.

במקביל סין מודיעה כי לשכות העיתונות בסין של "ניו יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל", "Voice of America", "וושינגטון פוסט" ומגזין "Time" יוגדרו "נציגות זרה" ויצטרכו למסור מידע על הצוות, ענייני הפיננסים, הפעילות והנדל"ן שברשותם לרשויות.

סין טענה כי צעדים אלה באים בתגובה להגבלות שהטילה ארה"ב על גופי תקשורת סינים הפועלים בשטחה. בחודש שעבר הגדירה ארה"ב חמישה גופי תקשורת סינים כ"נציגות זרה" וקבעה הגבלות על מספר העובדים בהם, מה שהיווה לדברי סין גירוש בפועל שלהם.