איגוד המסעדנים לשר האוצר: שחרר את כספי הפיצויים לעובדים הזרים בענף

לדברי מנכ"ל איגוד המסעדנים, "מבקשי המקלט אינם זכאים לדמי אבטלה", ולכן לטענתו הם "ייוותרו חסרי כל בתקופת המשבר, וזאת למרות שלעובדים אלה צבורים כספי פיצויים מלאים ואף מעבר לכך בפיקדון מסתננים - אלא שהם לא יכולים למשוך כספים אלה עד עזיבתם את הארץ"

מסעדה סגורה בישראל בהתאם להוראות משרד הבריאות. "יש לאפשר לעובדים הזרים למשוך באופן מיידי את כספי הפיצויים" / צילום: Oded Balilty, Associated Press
מסעדה סגורה בישראל בהתאם להוראות משרד הבריאות. "יש לאפשר לעובדים הזרים למשוך באופן מיידי את כספי הפיצויים" / צילום: Oded Balilty, Associated Press

יש לאפשר לעשרת אלפים העובדים הזרים בענף המסעדנות שעבודתם הופסקה למשוך באופן מיידי את כספי הפיצויים שלהם - כך כותב הערב (ד') מנכ"ל איגוד המסעדנים, שי ברמן, במכתב בהול לשר האוצר משה כחלון.

לדברי ברמן, תעשיית המסעדות נמצאת במצב של קריסה מוחלטת על רקע משבר הקורונה: 14 אלף יזמים בתחום נותרו מובטלים, "עם חובות וללא שום ביטחון סוציאלי".

"לדאבוננו, נאלצנו גם להוציא לחל"ת יותר מ-100 אלף עובדים", כותב ברמן, ומוסיף כי "אנו נאלצים גם להפסיק את עבודתם של מעל 10,000 מבקשי מקלט".

"יש לאפשר לעובדים הזרים למשוך באופן מיידי את כספי"

לדברי ברמן, "מבקשי המקלט אינם זכאים לדמי אבטלה", ולכן לטענתו הם "ייוותרו חסרי כל בתקופת המשבר, וזאת למרות שלעובדים אלה צבורים כספי פיצויים מלאים ואף מעבר לכך בפיקדון מסתננים - אלא שהם לא יכולים למשוך כספים אלה עד עזיבתם את הארץ".

בסיטואציה שנוצרה, כותב ברמן, עובדים אלה פונים אל המעסיקים לתשלום פיצויי פיטורים על-מנת שיוכלו להתקיים, ובכך "מוסיפים נטל כבד נוסף על התעשייה אשר ממילא מצויה עמוק בתוך משבר". לטענתו, "מצב כזה איננו מתקבל על הדעת" ואף "מהווה אפליה בינם לבין עובדים ישראלים, אשר רשאים למשוך את כספי הפיצויים הצבורים להם מיד עם סיום עבודתם".

לכן, גורס ברמן, "במציאות החדשה שנוצרה יש לאפשר לעובדים הזרים למשוך באופן מיידי את כספי הפיצויים מן הפיקדון ולא להמתין עד יציאתם מן הארץ. מדובר בעוול משווע, הן כלפי העובדים והן כלפי היזמים בתחום המסעדנות, שנמצאים בשעתם הקשה ביותר".