האינטרנט הפך איטי בעידן הקורונה? האיחוד האירופי קורא לנטפליקס להוריד את איכות השידור

האינטרנט בבית שלכם הפך איטי בימים האחרונים? באירופה מצאו את האשם – HD • האיחוד האירופי פנה לנטפליקס ולפלטפורמות סטרימינג אחרות בבקשה להוריד את איכות הווידאו שלהן, כדי למנוע את קריסת רשתות האינטרנט תחת עומס השימוש חסר התקדים בשל בהלת הקורונה

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, וטד סרנדוס, מנכ"ל התוכן / צילום: Kim Hong-Ji, רויטרס
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, וטד סרנדוס, מנכ"ל התוכן / צילום: Kim Hong-Ji, רויטרס

האינטרנט בבית שלכם הפך איטי בימים האחרונים? באירופה מצאו את האשם - HD. האיחוד האירופי פנה באופן רשמי לנטפליקס ולפלטפורמות סטרימינג אחרות בבקשה להוריד את האיכות של הווידאו שלהן, כדי למנוע את קריסת רשתות האינטרנט תחת עומס השימוש חסר התקדים בהן בשבועות האחרונים בגלל מגפת הקורונה.

מאות מיליוני אנשים ברחבי אירופה שנמצאים בביתם בשל המגפה עקב סגרים, פיטורים וסגירת מוסדות חינוך מבלים חלק ניכר מזמנם בגלישה באינטרנט ובצפייה בתכני וידאו "כבדים". בעקבות זאת, פקידי האיחוד האירופי מודאגים מהעומס העצום על רוחב הפס באינטרנט.

הנציב האירופי תיירי ברטון, האחראי על "השוק הפנימי של האיחוד האירופי" המכסה יותר מ -450 מיליון איש, צייץ בטוויטר כי הוא בדיוק קיים שיחת טלפון עם מנכ"ל נטפליקס. ברטון קרא לחברות ולאנשים לשנמך את איכות הצפייה לאיכות סטנדרטית במקום HD כדי להבטיח גישה לאינטרנט לכולם.

דובר מטעם נטפליקס מסר ל-CNN כי השניים ידברו שוב ביום חמישי. "הנציב ברטון צודק בכך שהוא מדגיש את החשיבות של המשך פעילות האינטרנט בצורה חלקה בזמן הקריטי הזה", מסר דובר נטפליקס.

עוד נמסר מנטפליקס כי כבר עכשיו החברה מתאימה את איכות השידור לקיבולת של הרשתות עמן היא עובדת וכן משתמשת בטכנולוגיה שמנצלת פחות רוחב פס.