אחרי שהוציאה אלפי עובדים לחל"ת: פוקס מקדימה את תשלום המשכורות לעובדיה

מדובר על כ-8,400 עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום בתחילת השבוע, מרביתם מרוויחים משכורת מינימום • בתחילת השבוע הודיעה קבוצת פוקס לעובדיה ומנהליה על יציאה לחופשה ללא תשלום לתקופה בת 45 יום

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס  / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת האופנה הציבורית פוקס מקדימה תשלום משכורות לעובדים שהוצאו לחל"ת ותשלם להם שכר כבר ב-25 במרץ במקום בתחילת החודש הבא. כך עולה ממכתב שהופץ הערב לעובדי הקבוצה והגיע לידי "גלובס".

מדובר על כ-8,400 עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום בתחילת השבוע, מרביתם מרוויחים משכורת מינימום. "על מנת להתאים את גובה ההוצאות לרמת ההכנסות בעת הזו, ביצענו מספר צעדים משמעותיים וכן נאלצנו להוציא את עובדי החברה לחופשה ללא תשלום", כותב לעובדים מנכ"ל הקבוצה, כשהוא מוסיף "אנו מבצעים מאמצים כבירים על מנת להקדים לכולכם את תשלום משכורות חודש מרץ, כך שהמשכורת תשולם עד ל-25 במרץ במקום ב-10 בחודש הבא".

בתחילת השבוע הודיעה קבוצת פוקס לעובדיה ומנהליה על יציאה לחופשה ללא תשלום לתקופה בת 45 יום, וזאת למעט מספר מצומצם של עובדים. כמו כן, הראל ויזל, מנכ"ל ודירקטור בחברה ומבעלי השליטה בה, הודיע לחברה כי ימשיך לעבוד כרגיל, וכי הוא מוותר בשלב זה על תשלום משכורתו החודשית החל מהתשלום בגין המחצית השנייה של חודש מרץ 2020.

פוקס ציינה אז כי בנסיבות הקיימות, "בהתבסס על המידע הפומבי הקיים נכון למועד זה, לרבות הצפי על-פי הדיווחים בתקשורת להתמשכות והחמרה בהתפשטות הנגיף ומגבלות כאמור, ההשלכות על פעילות הקבוצה עלולות להיות בעלות השפעה שלילית מהותית. החברה נוקטת את כל האמצעים להקטנת הנזק הכלכלי ועל-מנת לשמר את יציבות הקבוצה ועוצמתה".

עוד נמסר כי לאור המצב בשווקים ואי-הוודאות בתקופה זו, דירקטוריון החברה החליט להקפיא את חלוקת הדיבידנד בהיקף של 49.1 מיליון שקל שהוכרז במסגרת דוחותיה לפני כשבוע, "עד להתבהרות הדברים".

קבוצת האופנה פוקס, בשליטת ובניהול הראל ויזל, סכמה את 2019 עם גידול ניכר של כ-59.4% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-243.4 מיליון שקל. זאת, בצל גידול ניכר במכירות ובסניפי הרשת, לצד עליה בהוצאות, וגם הודות לרווח חד-פעמי בהיקף של כ-93 מיליון שקל כתוצאה מ"שיערוך השקעות" למניות שנרכשו על-ידי פוקס בחברות בילי האוס, יאנגה ו-FWS.

בשורה העליונה פוקס הציגה גידול ניכר של יותר מ-33% במכירות, שהסתכמו בכ-2.76 מיליארד שקל.