נגיף הקורונה | סיקור שוטף

למעלה מ-350 מקרים חדשים מהבוקר; צה"ל יקדים את תשלום המענקים למילואימניקים

שיעור האבטלה בישראל עלה ל-17.6% • בין חולי הקורונה המאומתים בישראל - בת 91 במצב אנוש • ישנם 1,442 חולים, ועד כה החלימו 37 בני אדם • הרשות הפלסטינית הטילה סגר של 14 יום על התושבים • בדרך להחמרה נוספות בהגבלות על הציבור בשל המאבק בנגיף הקורונה

רחוב בתל אביב תחת הקורונה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רחוב בתל אביב תחת הקורונה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

22:40

בהנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, משרד הביטחון יקלוט כ-260 ישראלים שישובו הלילה (ב') מאיטליה לבידוד במלון כינר שסמוך לטבריה, בתיאום עם משרד הבריאות.

אנשי משרד הביטחון יקבלו הערב את פני הנוסעים עם ירידתם מהמטוס בנמל התעופה בן-גוריון, וילוו אותם, על פי הנהלים הרפואיים, למלון כינר שבטבריה.

מלונית זו תצטרף למלון דן פנורמה בתל אביב ולמלון דן ירושלים, שמשמש כעת כמתקן אכלוס למקרים מיוחדים ולא כמלונית החלמה.

רוב הבאים הם סטודנטים שלמדו באוניברסיטאות באיטליה. בדומה לשאר המלוניות, גם המתקן הנ"ל יתופעל על ידי פיקוד העורף.

21:40

משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר מקרי הקורונה בישראל זינק ל-1,442. מסך מקרי הקורונה בארץ, 1,331 מוגדרים במצב קל, 40 במצב בינוני ו-29 במצב קשה (עם מכשירי הנשמה). עד כה 41 איש החלימו מהמחלה.

20:40

צ׳ופר לחיילי המילואים: בצה"ל מקדימים בחודש את המענק השנתי למשרתים

צ׳ופר מהצבא: בצה"ל החליטו להקדים את המענק השנתי שניתן לחיילי מילואים המשרתים 10 ימים ויותר בשנה.

מדובר על סכום שנע בין 1,308 ל-5,232 שקל, ומשולם בדרך כלל בחודש מאי בכל שנה באופן אוטומטי לחשבונות המשרתים. זאת, על רקע משבר הקורונה שהוביל לגידול משמעותי במספר דורשי העבודה, שתפח החודש ביותר מחצי מיליון איש ומתקרב ל-18%.

במסמך פנימי שהועבר ליחידות, נכתב כי "ברקע נתוני אחוז משרתי המילואים הנמצאים בחל"ת במקום העבודה, בצעד משותף של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד האוצר הוחלט להקדים את מתן תגמולי המילואים לתאריך ה-01.04.20, טרם חג הפסח".

19:30

בדרך להחמרה נוספות בהגבלות על הציבור בשל המאבק בנגיף הקורונה. בתום דיון ממשוך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום להגביר "באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה וכן להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים) במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה. ההחלטה תהיה בתוקף ל-7 ימים מרגע אישורה", נכתב בהודעה. ההחלטה דורשת את אישור הממשלה. 

18:55

בלשכת ראש הממשלה נמשך הדיון בהחרפת צעדי המנע והמגבלות על הציבור כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. בכירי משרד הבריאות מבקשים להחיל סגר מוחלט והגבלות תנועה חריפות לרבות הפסקה מלאה של התחבורה הציבורית. באוצר מתנגדים לצעדים החריפים מחשש להשלכות כלכליות חריפות ולנזקים שיהיה קשה מאוד לשקמם. עם זאת, לפי ההערכות ראש הממשלה נתניהו לא מצדד בסגר המלא.

בתוך כך, בשירות התעסוקה עדכנו כי מאז חצות ועד 17:00 הערב היום (ב') נרשמו 22,443 דורשי עבודה חדשים. מתחילת החודש נרשמו כבר 584,688 דורשי עבודה חדשים - 91% מהם בחופשה ללא תשלום. שיעור האבטלה עומד הערב על 17.6%.

17:10

"אנחנו נערכים לתשלום למובטלים לחודש הקרוב ולזה שאחריו. ברגע שהכסף לא יספיק, האוצר יתחיל להחזיר לביטוח הלאומי את הכספים שהוא חייב להם מאז 1980", כך גורמים בביטוח לאומי.

הגורמים ציינו כי סוגיית העדר דמי האבטלה לאנשים בני יותר מ-67 נמצאת על השולחן בדיונים אינטנסיביים עם האוצר כדי למצוא פתרון למתן דמי אבטלה גם לאוכלוסייה זו, ללא קשר לקצבת אזרח ותיק או השלמת הכנסה .

לדבריהם, נעשים המאמצים לתת מקדמה לפני חג הפסח של כ-2000 שקל - שליש מקצבת האבטלה הממוצעת. המובטלים החדשים יקבלו מענק נוסף של 500 שקל. לדבריהם, המוסד פנה לבתי התוכנה הגדולים בארץ כדי שיסייע במאמץ להגיע אל כל אחד מדורשי העבודה בחדשים.

בשורה נוספת של הביטוח הלאומי הוא שאנשים הנמצאים עכשיו בתקופת אבטלה יקבלו מתוקף תקנות לשעת חירום חודש נוסף ויקבלו דמי אבטלה עד 15 באפריל.

14:35

חברת התעופה ריאנאייר בהודעה לנוסעים: נפחית דרמטית את לו"ז הטיסות שלנו מ-25 למרץ. "אנו קוראים לכל הנוסעים שמעוניינים לשוב לארצם להקדים את טיסותיהם עד כמה שניתן". רינאייר מציינת כי הפעילה מנגנון נרחב של טיסות להשבת אזרחים לארצם, ו"נמשיך להיות בקשר מול מדינות שונות להפעיל טיסות חילוץ נוספות". 

14:30

איגוד הפסיכיאטריה מתריע כי בתי החולים הפסיכיאטריים מצויים כעת במשבר: המאושפזים בבתי החולים הפסיכיאטריים לא יודעים לשמור מרחק שני מטר או לרחוץ ידיים, ולצוות המטפל אין ציוד מגן מספק. יו"ר איגוד הפסיכיאטריה של הר"י ד"ר צבי פישל: "בבתי החולים הפסיכיאטריים קיימת צפיפות איומה ולא מהיום, עליה אנחנו מתריעים מזה זמן. זאת בנוסף למחסור חמור בכוח אדם. פתרונות המיגון שקיבלנו עד כה ממשרד הבריאות, על רקע המציאות הקשה בה מתפקדים בתי החולים הפסיכיאטריים, לא מספקים הגנה מיטבית למאושפזים ולצוותי הטיפול. מדובר בציוד דל ביותר, אשר במרבית המוסדות מספיק בקושי לשבועיים. על רקע העובדה שעדיין נקלטים מאושפזים חדשים, הרי שמשרד הבריאות חייב לספק באופן מידיי ומלא ציוד מיגון המותאם לגדלי המחלקות והמוסדות ומספר המאושפזים ואנשי הצוות, ובפרט שאין סיכוי שמאושפזים יכולים להקפיד על הגיינת ידיים ומרחק שני מטר כפי שדורשות המלצות משרד הבריאות".

10:45

שירות התעסוקה מדווח כי נכון לשעה 5:30 היום (ב') נרשמו 572,660 דורשי עבודה חדשים החל מתחילת מרץ, 90% מהם עובדים שהוצאו לחל"ת.

במהלך הלילה נרשמה תוספת של 21,000 דורשי עבודה מהדיווח האחרון אתמול ב-18:00. בסך-הכול נוספו כ-62,000 דורשי עבודה במהלך 24 השעות האחרונות.

שיעור המובטלים מכלל המועסקים, שעמד על 16.5% אתמול בבוקר, עומד היום על 17.6%.

9:00

משרד הבריאות עדכן הבוקר על עליה נוספת במספר חולי הקורונה המאומתים בישראל. כעת ישנם 1,238 חולים, מדובר בעליה של 167 בני אדם מליל אמש.

8:20

בשבוע שעבר שוכנו במלון דן בירושלים 114 אנשים שהגיעו מארה"ב עם חשש לנשיאת נגיף הקורונה. בתום בדיקה רפואית, 65 מהשוהים התגלו אמש כחולים בנגיף. בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט כי הם יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא.

41 שוהים יישארו כעת במלון, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים. לגבי 8 מהשוהים, טרם התקבלה תוצאת הבדיקה. לפי משרד הביטחון, עם קבלת התוצאות תתקבל החלטה באשר להמשך ההתנהלות.

07:10

מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל חצה אתמול את קו אלף החולים וקפץ ל-1071 (נכון לאתמול בלילה). בין הנדבקים חולה בת 91 במצב אנוש, 18 בני אדם במצב קשה, 30 במצב בינוני, והיתר במצב קל. בביה"ח שערי צדק הודיעו כי פג בן חודשיים נדבק בנגיף, לאחר שבא במגע עם עובדת יחידת הפגים שחלתה בקורונה.

עד עתה החלימו 37 מחולי הקורונה בארץ ושוחררו לביתם.

עוד אתמול, משרד הבריאות השיק אפליקציה לבדוק האם שהיתם בקרבת חולים. הנתונים והמידע מבוססים על איכון השב"כ. במקביל, המשרד ממשיך לפרסם חקירות אפידימיולוגיות (מסלולי החולים) באתר הרשמי (היכנסו כאן).

06:50

ההחלטה על דחיית החלת שעון קיץ מתעכבת ונתונה בספק. שר הפנים אריה דרעי החליט לדחות את שעון הקיץ שאמור היה להתחיל בלילה שבין יום חמישי ליום שישי השבוע, כדי לצמצם את שהיית תושבים בשעות אור נוספות ולצמצם את הסיכון בהימצאות במרחב הציבורי בימי מגפת הקורונה.

עם זאת, המהלך מתעכב בגלל סיבות טכניות - רשות התקשוב הממשלתית ו"ישראל דיגיטלית", העלו את סוגיית הגדרת שעון הקיץ בכל מערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים. כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותו, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן לבצע זאת עד יום חמישי בלילה, תאריך התחלת שעון הקיץ. 

06:45

ברשות הפלסטינית, משרד הבריאות המקומי מסר אתמול כי ישנם שני מקרים ראשונים של הידבקות בקורונה ברצועת עזה. נזכיר כי הרשות הפלסטינית הטילה סגר על תושביה למשך 14 ימים.