זה מה שדורשות הרשתות הקמעונאיות מהמדינה כדי לשמור את הראש מעל המים

לאחר שלמעלה מ-350 רשתות קמעונאיות התאגדו בניסיון להתמודד עם השפעות משבר הקורונה על עסקיהן, הגיעו הבוקר נציגיהן לכנסת לסדרת פגישות עם בכירים באוצר ובמועצה הלאומית לכלכלה • במקביל פנו הקמעונאים לענקיות הנדל"ן המניב עזריאלי, מליסרון וביג

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

לאחר שלמעלה מ-350 רשתות קמעונאיות התאגדו בניסיון להתמודד עם השפעות משבר הקורונה על עסקיהן, הגיעו הבוקר (ג') נציגיהן לכנסת לסדרת פגישות עם בכירים במשרד האוצר ועם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון.

בפגישות שטחו הקמעונאים - ובראשם בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת פוקס, הראל ויזל; מנכ"ל משותף ומבעלי קבוצת קסטרו, גבי רוטר; מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר; מנכ"ל ובעלי אופטיקה הלפרין, יעקב הלפרין; מנכ"ל ובעלי קבוצת קפה קפה, רונן נמני; ויו"ר קבוצת בריל, שחר תורג'מן - את דרישותיהם מהמדינה.

הקמעונאים דורשים מענק שווה ערך לרווח חודשי של חנויות המסחר, שלדבריהם "מסתכם במענק מיידי של 500 מיליון שקל לענף הקמעונאות", הלוואה בערבות המדינה ובהיקף שווה ערך למחזור חודשי של חנויות המסחר, עם דרישה ייחודית לחמש שנים ללא ריבית על הלוואות אלה. בנוסף דורשים הקמעונאים "דחייה של כל התשלומים למדינה עד לראשון ביולי", בהם מס הכנסה וביטוח לאומי.

במקביל לדרישות מהמדינה, פנו הקמעונאים לענקיות הנדל"ן המניב עזריאלי, מליסרון וביג על-מנת להיפגש עמן ולדון בהקלות שיינתנו להן על רקע המשבר. נכון למועד כתיבת שורות אלה, בקבוצת ביג ובקבוצת עזריאלי הביעו נכונות להיפגש עם נציגי מאבק הקמעונאים, בעוד שבמליסרון הביעו התנגדות לכך.