עסק ביום | פיצ'ר

"אחרי המשבר, ייווצר ביקוש לפעילויות שיחזירו את ההווי והקשר החברתי למקומות העבודה"

עמרי אלעד, מייסד flexity, המציעה קורסים וסדנאות בתחום אורח החיים הבריא במקומות העבודה, העביר את כל האופרציה לעבודה מהבית • "ברגע שאסרו על יותר מעשרה אנשים לשהות יחד, היינו צריכים להמציא את הגלגל מחדש" • עסקים במשבר - מדור חדש

עמרי אלעד, Flexity / צילום: עומר פרידמן
עמרי אלעד, Flexity / צילום: עומר פרידמן

כשעמרי אלעד הקים את flexity, הקורונה עוד לא נולדה בסין, והרעיון היה להביא קורסים וסדנאות בנושא אורח חיים בריא וכושר למשרדים, ארגונים וחברות. כשהקורונה הגיעה, העסקים החלו לצמצם עובדים ולפזר את עובדי המשרד לעבודה מהבית והפעילות המתוכננת של החברה החלה להיפגע. כדי להישאר עם הראש מעל המים נדרש אלעד לחשיבה והסתגלות מהירה, ותוך פרק זמן קצר הצליח לשנות פאזה ולהמשיך את הפעילות. 

העסק בשגרה:

"הקמנו את העסק במרץ 2018 והפעילות העסקית התחילה בתחילת 2019 - פעילות שלנו מול הלקוחות. הרעיון הוא קורסים וסדנאות במגוון רחב מאוד של נושאים הקשורים לאורח חיים בריא וכושר. הכול היה פרונטלי, מדריך או בעל מקצוע שמגיע פיזית למשרד. זה יכול להיות יוגה, פילאטיס, יועצי תזונה, עיסויים, סדנאות שונות. היופי היה גם בתוכן וגם בגיבוש החברתי, ואחד האתגרים היה למצוא בכל חברה את המקום שבו אפשר להעביר את השיעורים. לפעמים זה היה בחדרי ישיבות, או גג או מבואה. זמן ומקום הם בדרך כלל התירוצים לכך שאנשים לא מתאמנים, ותמיד מצאנו איך להתגבר על זה. היו לנו כבר לא מעט לקוחות, בהם Wework, Pwc, מיקסר, Kamada ועוד".

העסק בימי קורונה:

"אני יוצא יחידה מובחרת, ושם אנחנו מוכנים למלחמה. כשהבנתי שהקורונה הגיעה, דיברתי עם יועץ שעבדתי איתו, וישבנו כל הסוף שבוע על פתרונות. עלו לנו המון רעיונות ואחד מהם היה להעביר את הפעילות לאון ליין. הרציונל הוא שאנשים רוצים להיות יחד, אבל המצב החדש שנוצר לא מאפשר את זה. ברגע שאסרו על יותר מעשרה אנשים לשהות יחד, היינו צריכים להמציא את הגלגל מחדש. לאף אחד המצב הזה לא קל, וזה לא תותים. יש לנו לקוחות שהשהו את הפעילות עד שיחזרו לשגרה. בסופו של יום, בזה סטארט אפ נבחן - איך מגיבים מהר, וניצלנו את האפשרות הטכנולוגית הקיימת להעביר את הפעילות. לא מעט חברות בחרו להמשיך ולעשות את הפעילות באון ליין ויש אפילו חברה שביקשה לעשות את זה יחד עם חברה מחו"ל - זה צפוי לקרות ביום שני.

"במקביל, הפלטפורמה החדשה גרמה לעוד שני דברים. גם פתאום התחלנו להתרחב לעוד תחומים שפתאום צריך אותם עכשיו, כמו פעילות עם ילדים למשל. אבל זה גם מאפשר להמשיך ולהעסיק את המדריכים שהעסקנו עד כה, וגם הם, כמו כולם נכנסו לאי ודאות עם המצב. נכון להיום יש חברות שרוצות להרחיב פעילות ויש גם מקרים שלא צפיתי כמו שפתאום כולם עושים את השיעורים מהבית וזה מאוד מחבר בין אנשים, פתאום אתה רואה את הקולגה שלך בסלון שלו או בחדר העבודה".

הייתה דרך להיערך למצב כזה?

"אנחנו תמיד משתדלים לחשוב קדימה, והיינו קשובים למה קורה בעולם. אבל זה משהו שאי אפשר לחזות.  ברגע שראינו שמתחילים לאבד לקוחות, התחלנו לעלות לשיח משמעותי והתחלנו לעבוד על פתרון. בחיים לא חשבתי שנצטרך תוכנית מגירה ליום כזה".

יש נקודות אור במצב?

"מהרגע שקיבלנו החלטה על מעבר לאון ליין, אני מנסה לראות את היתרונות. האופרציה שלי עכשיו אפילו אולי קצת יותר נוחה לתפעול. במקום 10 מאמנים בירושלים ועוד 100 בתל אביב, כולם בבית שלהם, ומעבירים את השיעורים. גם הלקוחות, אבל גם המדריכים. הכול מותאם לבית, כי אין לאנשים מכשירים או דברים מיוחדים והרעיון הוא לעשות את הדברים עם מה שיש. במקום משקולות - בקבוק ליטר וחצי של מים וכד'. אני גם שמח שאפשר לתת עבודה לכמה שיותר אנשים, הרי כולנו באותה סירה עכשיו. זו גם הזדמנות להזמין אנשים שיש להם יכולת לספק תכנים לחברות דרכנו".

יש לך עצה או טיפ לעסקים דומים איך להתמודד על התקופה הזו?

"אסור להישאר מקובעים, ולחשוב כל הזמן על מה היה ומתי השגרה תחזור. קל מאוד להיצמד למה שכולנו מכירים, אבל זה הזמן לשנות חשיבה, לצאת מחוץ לקופסה. אני ממליץ לבעלי עסקים לעשות ישיבות ממוקדות, להציף את הבעיות ולמצוא פתרונות".

מה צפוי לנו בהמשך?

"עוד יהיה קשה, אבל מה שגורם לי להיות אופטימי זו המחשבה על להצעיד את העסק קדימה. יש לי אחריות כלפי השותפים שלי, וגם כלפי הפרילנסרים והלקוחות. אני חושב שהרבה חברות יבינו או יסתגלו לעובדה שאנשים יעבדו יותר מהבית. במקביל, אחרי המשבר, ייווצר גם ביקוש הרבה יותר גבוה לדברים חברתיים או פרונטליים במקומות העבודה כדי להחזיר את ההווי והקשר החברתי למקומות העבודה".

מה דעתך על הטיפול הלאומי בנושא?

"בתור אזרח, אני לא ממתין להנחיות יותר דרקוניות - אני מצמצם שהות בחוץ עוד לפני שיהיה הסגר. ואני ממליץ לכולם לעשות את זה. אני כן חשוב שהפתרון הוא להחמיר את זה ואני מאמין שנגיע לסגר מלא בסוף. אני חושב שהמידע של המדינה לעסקים די נגיש, ויש רצון לסייע. אבל אסור להיות אפאטיים. הכי קל להישאר בבית והשלים עם הסיטואציה הקשה. אבל אסור - זה שואב אותך פנימה ואסור לקפוא. צריך למצוא כיוונים חדשים, לייצר שיתופי פעולה עם עסקים אחרים ולקרוא גם לחברות גדולות לשיתוף פעולה עם עסקים קטנים".