החיים בחסות: הקורונה כובשת את טבלת הפרסומות הזכורות והאהובות

גיאוקרטוגרפיה: כל עשר הפרסומות שנכנסו השבוע למדד הן סביב הקורונה • מזרחי טפחות – הזכורה ביותר; סלקום TV – הכי אהובה

כפי שהקורונה הפכה את העולם ונכנסה לכל תחום בחיינו, כך גם נכנסה השבוע לפרסומות. כל עשר הפרסומות שנכנסו השבוע למדד הן סביב הקורונה - החל ממסע ההסברה של משרד הבריאות, שהשקיע את התקציב הגבוה ביותר השבוע; והמשך בתחומי הצריכה האחרים - בנקים (מזרחי טפחות והפועלים) שמעודדים שימוש בכלים דיגטליים; טלוויזיה ואינטרנט, המהווים היום את הקשר שלנו לעולם - סלקום TV והוט; חברות ביטוח (ליברה וביטוח ישיר) ושופרסל אונליין שמייצגת מוצר בצמיחה של מאות אחוזים בתקופה זו.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של בנק מזרחי טפחות, "אנחנו רוצים להגיד תודה", באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן IPG ובכיכובו של דביר בנדק. שיעור הזכירה לפרסומת דומה לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.3%.

בראש טבלת הפרסומות האהודות ביותר מדורגת גם השבוע הפרסומת של סלקום TV: "אלפי סדרות סרטים ותכנים מהטובים בעולם כדי שגם בתקופה...", באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO ובכיכובו של אודי כגן ("משיח"). שיעור האהדה של הפרסומת גבוה בכ-25% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 18.6%. 

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות

מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע, הקמפיין של משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הכולל את הפרסומות: "יחד ננצח את נגיף הקורונה" ו-"שאלות ששאלתם על הקורונה", באמצעות לפ"מ, הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית, עם סך השקעה, העומד על כ-1.73 מיליון שקל. נתוני ההשקעה הם בהתאם לנתוני התקציב לפי דוח נתוני יפעת בקרת פרסום.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בטלוויזיה עומד על 336 (בהשוואה ל-441 בשבוע הקודם). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-28.0 מיליון שקל (בהשוואה ל- 29.6 מיליון שקל בשבוע הקודם). התקציבים הם במחירים מוערכים.