גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שילמתם על כרטיס והטיסה בוטלה? כל השיטות של חברות התעופה לא לעזור לכם

חוק התעופה הישראלי מעגן את הזכות להחזר כספי של עלות כרטיס הטיסה בבירור ● אולם תלונות רבות שהגיעו לידי "גלובס" מספרות כי החברות עושות ככל שביכולתן על-מנת לעקוף את החוק, תוך שימוש באמצעים פסולים ● אז מה בכל זאת ניתן לעשות? לא בטוח שהרבה

נמל ריק, ואלפים שממתינים להחזר / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
נמל ריק, ואלפים שממתינים להחזר / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

כש-מ' רכשה כרטיסי טיסה לכל המשפחה לארה"ב ב-7,000 דולר היא לא דמיינה לעצמה שיגיע וירוס תוקפני שיגדע את ענף התעופה ואת התוכנית של המשפחה לצאת לחופשה. הטיסה של מ', כמו של צרכנים רבים אחרים בוטלה במסגרת שינוי לו"ז הטיסות של חברות התעופה שהלך והצטמצם עד למחיקה כמעט מוחלטת. מ' סברה, ובצדק כי את כספה היא תוכל לקבל חזרה - אלא שביונייטד מציעים לה זיכוי עתידי. חוק התעופה הישראלי מעגן את הזכות להחזר בבירור: החוק קובע שבמקרה שבו חברת התעופה ביטלה טיסה היא מחויבת להשיב לצרכן את כספו בתוך 21 ימים. עם זאת, לזכות הצרכן עומדת האפשרות לבחור האם לקבל זיכוי לטיסה עתידית במקום. החוק חל על כל החברות שיש להן נציגות בישראל. אלא שחוקים לחוד ומציאות (עגומה) לחוד. עוד ועוד תלונות מועברות ל"גלובס", ובכולן מלינים צרכנים כי הם לא מקבלים החזר כספי על טיסה שבוטלה. במקרה אחד מדובר בטיסה של חברת טראנסאוויה, במקרה אחר של יונייטד - הצרכנים טוענים כי במקום החזר מוצעת רק אופציה לזיכוי. ביונייטד אמרו ל"גלובס" בעניין זה כי אם הנוסע לא ישתמש בזיכוי שיקבל במשך 12 חודשים, הוא יקבל החזר כספי בתום התקופה, כשהם מציינים שמדיניות זו מאפשרת לחברת התעופה להמשיך ולהתנהל תחת הנסיבות הקשות אליהן היא נקלעה בחסות וירוס הקורונה.

גם א' שרכשה כרטיסי טיסה באל על חשה תסכול דומה. התשובה שמספקת אל על ללקוחותיה אולי כנה, אבל היא מצליחה לעצבן את הנוסעים: "בשל אירועי מגפת הקורונה, טיסתך בוטלה. אנו שומרים בשלב זה את כרטיסך למימוש עתידי. שינוי מועד, יעד הטיסה או טיפול בקבלת החזר יתאפשרו עם חזרת אל על לפעילות רגילה". א' מספרת כי כאשר פנתה לחברה נומק לה שאין מי שיטפל בהחזר היות שרוב העובדים הוצאו לחל"ת. "זו טענה לא רלוונטית. כפי שרבים מאתנו עובדים מהבית גם זו פעולה שצריכה להתבצע מהבית. אל על מחזיקה שלא בצדק סכומי עתק של אלפי כרטיסים מבוטלים על חשבון האזרחים. גם אני זקוקה לכסף עכשיו בתקופה כזו קשה". גם ד' שביקש לקבל החזר על ביטול טיסה בטענה "שאתם לא יכולים לקבוע לי הקפאה של הכסף", וגם ש' שהחזיק בשני כרטיסים במחלקת עסקים בטיסה לטוקיו שבוטלה בשווי של יותר מ-10 אלפים דולר, קיבלו תשובה דומה - "תטופלו בסוף המשבר".

מאל על נמסר בתגובה כי "מתחילת משבר הקורונה הנהיגה חברת אל על מדיניות מסחרית מקלה ומתחשבת. כך ניתן היה לשנות או לדחות כרטיסי טיסה ולהחליף יעד ללא דמי טיפול או שינוי וזאת עד לראשית 2021. מאחר ומרבית אנשי החברה בחל"ת והיקף הפניות עצום נוכל לטפל בבקשות עם שובה של החברה לפעילות רגילה". יצוין כי החוק במתכונתו כיום קובע החזר תוך 21 ימים ואף קובע פיצוי כספי בנוסף להחזר (1,300-3,100 שקל לפי מרחק הטיסה), אלא שכרגע נושא הפיצוי הוא בבחינת בונוס שאפילו לא עולה לדיון. ומה הצרכנים יכולים לעשות לנוכח תשובה כזו? צר לנו, אבל חוץ לנסות ולהתעקש - כלום.

להמתין ולראות מי שרד את המשבר

לצד נוסעים שטיסתם בוטלה על-ידי החברה יש גם כאלה שביטלו בעצמם את הטיסה וזכאים להחזר לפי חוק - כאשר הטיסה בוטלה בטווח של 14 ימים ממועד ביצוע ההזמנה או כאשר מדובר באזרחים ותיקים, טווח הביטול הוא 4 חודשים. גם במקרים הללו החוק מחייב את החזרה הכסף ללקוח - וגם זה לא מתבצע.

עו"ד אשר רוטבאום המתמחה בתחום התעופה מסביר ל"גלובס" כי "הדבר היחידי שעומד לזכות הצרכן במקרים אלה הוא להגיש תביעה. אלא שבתי המשפט סגורים, וכשהם יפתחו בשלב מסוים הרי שלא ייקבע דיון מיידי. אופציה אחרת היא להמתין לסוף המשבר ולראות איזו חברה שרדה אותו ולתבוע אז. המקרים הללו מבליטים את בין התיאוריה, כלומר החוק לבין הפרקטיקה. מבחינת לקוח ששילם וזכאי לכספו תשובה של טיסה חלופית עשויה לקומם, אבל כרגע הכלכלה העולמית נקלעה לבעיה וזה חלק מהנזקים הרוחביים של המגפה".

מצד שני, לקוחות חוששים שלא יקבלו את כספם גם בזיכוי אם החברות לא ישרדו.

"זה חשש מוצדק משום שאם חברה תיקלע להליך של חדלות פרעון הלקוח יכול להגיש תביעת חוב. אבל היות שהנושים מחולקים לפי סדרי עדיפות, הלקוחות הם האחרונים אחרי בנקים, ספקים ועובדים - והם יקבלו פירורים אם בכלל. חוץ מלהמתין ולקוות שהחברות יהיו מספיק איתנות לעבור את המשבר, כרגע אין מה לעשות. יש דינים שמגנים על הצרכן בימי שגרה אבל אלה ימים קיצוניים וחריגים, ולא בטוח שהחוקים יכולים לסייע".

העובדה שמדובר בימים חריגים הובילה את משרד התחבורה להגיש לאחרונה תזכיר המבקש לשנות את חוק התעופה ("חוק טיבי") ולהתאימו למצב על-ידי שינוי סעיפים עיקריים: ראשית, לקבוע כי טיסה שאחרה ב-12 שעות (ולא ב-8 שעות) דינה כטיסה שבוטלה, לבטל את רכיב הפיצוי ולדחות את משך השבת הכסף לצרכנים מ-21 ימים ל-90 ימים. סעיף חשוב שמעורר מחלוקת מבקש לקבוע כי החוק יוחל רטרואקטיבית מה-28.2.2020. בהצעת החוק מנומק בהרחבה כי השינויים מתבקשים לאור הקטסטרופה שאליה נקלעו חברות התעופה עד כדי סכנה להמשך קיומן. מבחינת יו"ר הרשות להגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן, מדובר בהצעה אנטי-צרכנית, ש"לא לוקחת בחשבון שהשינוי הקיצוני במציאות אינו נחלתן של חברות התעופה בלבד אלא גם נחלתו של הצרכן".

הסעיף שאטלן מתקומם עליו הוא החלת החוק רטרואקטיבית כשהוא תוהה על קביעה של 90 ימים להחזר "למה 90 ולא 60? הצרכנים מעמידים לחברות הלוואה בתנאים חלומיים בשעה שהחברות עתידות לקבל סיוע מהמדינה והצרכנים לא". ממשרד התחבורה נמסר כי "משרדי הממשלה השונים מקיימים התייעצויות על-מנת להגיע לנוסח מוסכם".

נקודה חשובה שמחדד אטלן היא ש"כל עוד התיקון לחוק לא עבר בהצבעה ממשלתית, סעיפיו תקפים כיום, ולכן התנהלות של אי-השבת הכסף היא לא רק בעייתית אלא מפרה את החוק. "המסר לצרכנים הוא שאסור לוותר. אנחנו מוכנים לבלוע את הגלולה של ויתור על הפיצוי, אבל בין זה ובין לוותר על הכסף ששולם יש מרחק גדול".

אפשרות אחרת שמציע אטלן היא במקרה של עסקה שנפרסה לתשלומים ותשלומים עתידים עדיין לא ירדו, לפנות לחברת האשראי ולדרוש ביטול עסקה על רקע של כשל תמורה.

השארת הכסף בחברה מחייב צ'ופר עבור הלקוח

הרעיון של זיכוי למימוש עתידי מאפשר לחברות להשאיר את כספם של הצרכנים ברשותן, אבל צריכה להינתן סוכריה בתמורה. בחברות הקרוזים למשל, ההצעה שקיבלו צרכנים היא לקבל 100% מכספם בחזרה ו120% משווי הכסף במקרה שיבחרו בזיכוי עתידי.

יניב לניס, מנכ"ל קבוצת טיסות סודיות, מסביר כי הגישה הזו קיימת גם בוויז אייר ובאייר באלטיק, עוד לפני המשבר מתוך הבנה שהשארת הכסף אצל החברה מחייב צ'ופר עבור הלקוח. לניס מספר על הרעה במדיניות של חברות התעופה ככל שהמשבר מעמיק. "באתר של סוויס נעלם טופס מקוון לדרישה להחזר כספי במקרה של ביטול טיסה, ובאיזי ג'ט כבר אי-אפשר לעשות את התהליך בפשטות דרך האתר אלא חייבים לתפוס אותם טלפונית. בנוסף, הנציגים לא יציעו מיוזמתם החזר והם אף יציינו כי מגיע לצרכן שינוי חינם או זיכוי עתידי - אך לא יציעו החזר. צריך להתעקש. החברות מנסות להקשות על הצרכנים לקבל החזר וזה כנראה חוסך להן מיליוני דולרים".

לניס מפרט כי בין החברות שמסרבות להחזיר כספים נמצאות גם אגאן ויוקריין איירליינס כשאחרות שינו גישתן - ג'ורדניאן איירליינס ואיבריה - שבתחילה הציגו מדיניות קשוחה וכעת מאפשרות לנוסעים לקבל את כספם חזרה. "דווקא ריאנאייר שכולם אוהבים לשנוא ולקטר על השירות שלהם מזכה תוך כמה ימים על טיסה שבוטלה וזאת באמצעות פנייה מקוונת", אומר לניס.

למענה של אל על כי עניין ההחזרים יטופל בתום המשבר מגלה לניס סובלנות "לבוא ולהגיד שתקבל את מה שמגיע לך זה עוד בסדר לעומת חברות שפשוט אומרות שלא תקבל. כשיש חברות שמנסות בכוח לדחוף לך שובר עתידי אני מציע לא להסכים ולא להיכנע לשיטת מצליח. לדעתי אחרי כל הבלגן אפשר יהיה לקבל את הכסף חזרה".

המלצה אחרת של לניס למי שטיסתו עוד לא בוטלה ומשך הזמן לביטול לפי חוק הגנת הצרכן (14 ימים) כבר חלף היא להמתין עד לרגע האחרון. "כל עוד הטיסה מופיעה בלו"ז, האפשרות לבטל תלויה בתנאי הכרטיס שנרכש. ברוב המקרים מדובר בכרטיסים שלא ניתן לבטל, ולכן אם הנוסע הוא שיוזם את הביטול - הוא ישלם את מלוא הסכום חוץ ממסי נמל שהוא יכול לקבל חזרה. "מה שלא לוקחים בחשבון הוא שטיסות שמופיעות כיום בלוח עשויות להתבטל ואז המשוואה תתהפך והנוסע יהיה זכאי לפיצוי. ההמלצה היא להמתין ובעיקר לגלות סבלנות". 

עוד כתבות

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה ירה לעבר חיילים במרחב הר דב, צה"ל השיב אש

החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' ● כל העדכונים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט