אפקט הקורונה ממשיך להכות בענף הנדל"ן: קיצוץ שכר והוצאת עובדים לחל"ת בדניה סיבוס

בנוסף לקיצוצי השכר, ל"גלובס" נודע כי נכון לעכשיו כ-135 מעובדי החברה הוצאו לחל"ת עד כה • "ניכרת ירידה משמעותית בפעילות ובאתרים", כתב המנכ"ל רונן גינזבורג לעובדיו

רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס / צילום: תמר מצפי, גלובס
רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס / צילום: תמר מצפי, גלובס

רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל להשקעות, שלח אתמול (ד') ל-2,000 עובדי החברה מכתב ובו הוא הודיע כי עקב משבר הקורונה וירידת היקף הפעילות, תיאלץ החברה לבצע הפחתת שכר רוחבית לעובדי החברה ומנהליה באופן מידתי ופרוגרסיבי בהתאם להיקף ההשתכרות החל משכר חודש אפריל. בנוסף ההפחתה תתקיים על חלק ממשכורות מרץ.

"ימים לא פשוטים עוברים על כל אחת ואחד מאיתנו בהתמודדות האישית עם משבר נגיף הקורונה, המשפיע מטבע הדברים גם על פעילות החברה באתריה ומשרדיה, בין היתר כאשר ניכרת ירידה משמעותית בפעילות ובאתרים", כתב גינזבורג לעובדיו. "לאחר שבחנה הנהלת החברה את מצב הדברים במשך השבועות האחרונים, הרי ששעת חירום זו מצריכה מהקבוצה היערכות לוגיסטית וכלכלית", כתב גינזבורג.

מהפרטים שבידי "גלובס" עולה כי עיקר ההפחתה חלה על שכר המנכ"ל והנהלת החברה, אך לא רק. יצוין כי הורדת השכר אינה חלה על עובדים המשתכרים מתחת ל-12.5 אלף שקל ברוטו בחודש. צעד זה מצטרף להוצאתם לחופשה ולחופשה ללא תשלום של 135 עובדים עד כה.

דניה סיבוס היא חברה העוסקת בביצוע עבודות בנייה קבלניות, בייצור ואספקת חומרי גלם לבנייה, תשתיות, זכיינות, וייזום בנייה למגורים. בבעלותה נמצאות חברות בנות רבות בהן: סיבוס רימון, מפעל לבנייה מתועשת; אפריקה ישראל מגורים; חברת FORMA המתמחה בביצוע עבודות גמר ושימור; חברת גאו דניה המתמחה בביצוע עבודות גאוטכניקה ותת קרקע; חברת דניה סלע; חטיבת דניה מערכות ואחזקות; מפעל אלום דניה; חברת יובלים המשמשת כתאגיד להעסקת עובדים זרים; דניה סיבוס כ"א; וחטיבת יזמות לבנייה מגורים בדגש על מחיר למשתכן. בנוסף, פועלת החברה מחוץ לישראל, באמצעות החברות הבנות דניה רומניה ודניה ארה"ב ולאחרונה אף הקימה את חברת דניה פולין.