יו"ר אל על מזהיר: "אם לא נקבל עזרה בימים הקרובים, החברה עלולה להיסגר"

לפי גורמים, השווי של הסיוע שאליו אל על מכוונת מגיע ל-600 מיליון דולר - פי 6 משוויה של אל על כיום, כשאת חלק מהכסף היא תקבל בהלוואה מבנק דיסקונט, ואת החלק האחר היא מקווה לקבל בהלוואה מהמדינה

יו"ר אל על, אלי דפס / צילום: איל יצהר
יו"ר אל על, אלי דפס / צילום: איל יצהר

יו"ר חברת אל על , אלי דפס, השתתף היום (ב') בדיון בוועדת הקורונה בכנסת והזהיר כי "אם לא נקבל עזרה מיידית בטווח הימים הקרובים, אל על עלולה להיסגר".

דפס הזכיר כי אל על נכנסה למשבר הקורונה לפני כל חברות התעופה האחרות, כשלדבריו, מחזור ההכנסות של 200 מיליון דולר פסק לחלוטין. 

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, שאל: "התיירות והתעופה נפגעו בצורה משמעותית במשבר. מה מציב את כל הגורמים בענפים האלה בקושי משמעותי?".

דפס נשאל על-ידי שלח איזה סכום הוצג למשרד האוצר, והשיב: "250 מיליון דולר ועוד 100 מיליון דולר וגם תוכנית התייעלות. בכל העולם הזרמות הכספים לחברות התעופה כבר בוצעו, ורק בישראל עדיין לא".

דיונים ליליים נערכו גם אמש (א') בין משרד האוצר בהובלת המנכ"ל שי באבד ובין הנהלת אל על ומנכ"ל בנק דיסקונט. הבנק מסתמן כמלווה חלק מהמימון שאל על מבקשת לקבל, וזאת ב-70% ערבות מדינה.

לפי גורמים, השווי של הסיוע שאליו אל על מכוונת מגיע ל-600 מיליון דולר - פי 6 משוויה של אל על כיום, כשאת חלק מהכסף היא תקבל בהלוואה מהבנק, ואת החלק האחר היא מקווה לקבל בהלוואה מהמדינה.

השיח על חדלות פירעון מצד אל על גם הוא נמצא על השולחן, כשלפי גורמים, גם באל על נערכים לאופציה הזו.