"מודעות הצרכנים לנושא ההיגיינה עשויה לגדול"

לדברי מנכ"ל חמת, רועי רגרמן, "מחלקת המו"פ שלנו, שבימים שגרתיים שוקדת על פיתוח מוצרים חדשניים, שוקדת כעת על פתרונות אנטי-מיקרוביאליים למוצרי הקבוצה, מתוך הבנה שביום שאחרי הקורונה, מודעות הצרכנים לכל נושא ההיגיינה והמוצרים הבטיחותיים עשויה לגדול"

רועי רגרמן, מנכ"ל חמת / צילום: יואב פרידלנד
רועי רגרמן, מנכ"ל חמת / צילום: יואב פרידלנד

חודש מרץ השחור, שהיה מהגרועים בהיסטוריה של הבורסה המקומית, הציב בפני מנהלי החברות הנסחרות אתגרים יוצאי דופן, שכמותם לא ידעו בעבר. "גלובס" בדק עם מנכ"ל חמת, רועי רגרמן, כיצד הוא נערך להתמודד עם משבר הקורונה ומה התוכניות שלו ליום שאחרי.

ספר על המצב הנוכחי בחברה ועל פעולות שביצעתם באחרונה, על רקע משבר הקורונה.

רגרמן: "משבר הקורונה, לפחות כרגע, מהווה 'עונת חגים ארוכה' עבור החברה. אם עונת השיפוצים בישראל היתה צפויה להימשך עד ערב הפסח, סגירת מוסדות החינוך והסגר בערי יהודה ושומרון שעליו החליטה הרשות הפלסטינית, עצרו למעשה כבר מאמצע מרץ את הענף.

"העובדה שלמעשה, בכל שבוע יוצאות הנחיות והגבלות חדשות, מחייבת אותנו כל הזמן לבצע 'נוהלי קרב חפוזים' על מנת לתכנן מחדש את אופן העבודה, מבנה המשמרות, שמירת כוחות עתודה למקרה של עובדים חולים או מבודדים. 

"מכיוון שברזים וכלים סניטריים בדרך כלל מסופקים בשלב הסופי של השיפוץ או הבנייה, מפעל הברזים שלנו עובד במלוא המרץ ממש עד ערב הפסח, תוך ביצוע התאמות לדרישות משרד הבריאות, כאשר בריאות העובדים לנגד עינינו, וזה כולל פיצולי משמרות, עבודה מהבית של אנשי המטה ושירות הלקוחות".

כיצד אתה נערך ליום שאחרי המשבר?

רגרמן: "מחלקת המו"פ שלנו, שבימים שגרתיים שוקדת על פיתוח סדרות ברזים חדשות ומוצרים חדשניים, שוקדת כעת על פתרונות אנטי-מיקרוביאליים למוצרי הקבוצה, מתוך הבנה שביום שאחרי הקורונה, מודעות הצרכנים לכל נושא ההיגיינה והמוצרים הבטיחותיים עשויה לגדול. 

"נוסף על כך, העובדה שענף התיירות והתעופה יזדקק לתקופה ארוכה של התאוששות, כי אנשים לא ירצו לטוס, מהווה הזדמנות עבור ענף השיפוצים, כשמשפחות יעדיפו להשקיע את המשאבים והכספים שתכננו להוציא על בחופשה בשדרוג ביתם".

מה יהיה שונה בחברה לאחר שהמגפה תדעך?

"משבר הקורונה הגיע לישראל בשיא עונת השיפוצים של פסח. אני מאמין כי לאחר החג תחזור הפעילות הכלכלית בהדרגה לסדרה, וככל שכך יהיה, אני מאמין שברבעון השלישי של השנה כבר נראה את הצריכה הפרטית חוזרת להיקפים של טרום המשבר - וענף הבנייה והשיפוצים, על כלל המעטפת שלו, יחזור לעבוד בכל הכוח".

בתוך כמה זמן תחזור הפעילות בענף לרמתה לפני המשבר?

"משבר הקורונה לא שינה את מצב הביקוש לדירות מגורים, שעדיין גדול מההיצע, ולכן להערכתי, משבר הקורונה הוא 'תקופת הדממה', שתיצור הפרש עיתוי במועד השיפוץ או הבנייה. ייתכן כי אלה שרצו לשפץ השנה, יידחו את השיפוץ ל-2021 על מנת להיות משוכנעים שפרנסתם בטוחה".