העימות בין גולף לעדיקה מגיע לשיא: דדי שוורצברג עוזב את הרשת שייסד

עזיבתו של שוורצברג מגיעה על רקע חילוקי דעות עם בעלת השליטה גולף • שוורצברג הוביל את הקמת החברה, שאותה הוא מנהל מאז אוגוסט 2011

דדי שוורצברג / צילום: עדיקה
דדי שוורצברג / צילום: עדיקה

העימות בין עדיקה לבעלת שליטה גולף מגיע לשיא: על רקע חילוקי דעות עם בעלת השליטה, דדי שוורצברג, מנכ"ל רשת האופנה עדיקה, שבשליטת גולף, עוזב את תפקידו ומפסיק לכהן בתפקידו ובמקביל גם בתפקיד דירקטור בחברה. שוורצברג הוביל את הקמת החברה, שאותה הוא מנהל מאז אוגוסט 2011, ושאותה הוביל להנפקה מוצלחת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. על פי הודעת החברה שוורצברג יסיים את תפקידו בסוף אוגוסט הקרוב. הפרישה שלו מגיעה ימים אחדים לאחר שצבי אלון, משנה למנכ"ל עדיקה ומנהל האונליין מרקטינג, הודיע על פרישתו, גם הוא בתום תקופת ההודעה המוקדמת.

בצל האתגרים האדירים שחוות עדיקה וגולף בימים אלה בשל משבר הקורונה, בדומה ליתר חברות האופנה, לאחרונה דווח על מתיחות וחילוקי דעות לא שגרתיים בין שוורצברג והרשת אותה הוא מנהל - שהחלה כאתר מקוון ובהמשך פתחה גם שורת סניפים פיזיים, כולל בארה"ב - לבין חברת האם גולף שבניהולו של רביב ברוקמאייר ושבעצמה בשליטת כלל תעשיות, ושבגינם גם דחתה גולף את מועד פרסום דוחותיה השנתיים לשנת 2019. מדיווח לבורסה התברר כי "אין כל הסכמה בינה לבין קבוצת גולף בנוגע לשינוי תנאי הסכם שירותי התפעול", תוך שפורט בנוסף כי לעדיקה "נודע מגולף, בעלת השליטה בה, שלהבטחת התחייבויות החברה בסך של עד 5 מיליון שקל, העמידה גולף ערבות חברה, ללא כל תמורה, וזאת קודם למועד הנפקת החברה. להבטחת סך ההתחייבות האמורה, העמידה החברה פקדון במזומן בסך של 1.5 מיליון שקל. דהיינו, נכון למועד זה, חשיפת גולף עומדת על 3.5 מיליון שקל. גולף הודיעה לחברה שהיא מסרה הודעת ביטול לתאגיד הבנקאי בקשר עם ערבותה כאמור ונכון למועד זה, אין בידי החברה להעריך את משמעות הודעת הביטול", גילתה עדיקה.

מנגד גולף דיווחה כי הערבות שניתנה לבנק מזרחי טפחות "פקעה ואינה בתוקף".

עוד דיווחה עדיקה כי היא פועלת להחלפת הערבות כבטוחה או לאישורה ואשרורה כעסקה מזכה, "בשים לב לכך שהערבות הועמדה ללא תמורה, לכל הפחות עד למועד החלפת הערבות כבטוחה. יובהר כי אין ודאות שיוחלפו הבטוחות או שאישורים כאמור יתקבלו", דיווחה ב-7 באפריל.

בדוחותיה הכספיים לשנת 2019 פירטה עדיקה כי שוורצברג "הוא איש מפתח בקבוצה. אם יחדל נושא המשרה האמור מלעבוד בחברה עשויה להיות לכך השפעה על תוצאות החברה והתפתחות עסקיה". אחותו היא מנהלת האופנה של הרשת.

שוורצברג ועדי רונן הקימו את האתר יחדיו, וגולף רכשה את השליטה בו כמה שנים לאחר מכן.

מטעם עדיקה נמסר היום כי "הבוקר הודיע דדי שוורצברג, מנכ"ל עדיקה, על התפטרותו מתפקידו, על רקע פערים בין הנהלת החברה לבין בעלות השליטה בה, כלל תעשיות וקבוצת גולף, בנוגע לחזון העסקי של החברה", תוך שנמסר מטעם שוורצברג עצמו כי "אני עוזב בלב כבד אך בהשלמה, את עדיקה, שהיא מיזם חיי ואת מיטב שנותיי השקעתי בהצלחתה. לשמחתי, הצלחתי להביא את עדיקה למקום בו פעילותה יציבה ורווחית ואני סמוך ובטוח שאחרים יוכלו למלא את תפקיד מנכ"ל החברה בהצלחה".

בגולף משדרים שהם לא מצטערים על לכתם של המנכ"ל והמשנה למנכ"ל כשהם מוסרים היום כי "אנו מכבדים את החלטתו של מר דדי שוורצברג לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת עדיקה, מודים לו על העשייה בחברה ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך. כמו כן, החברה רשמה לפניה את הודעתו של מר צבי אלון לסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל ומאחלים גם לו הצלחה".