וול סטריט הצליחה לסיים בעליות למרות נתוני התעסוקה המדאיגים; נטפליקס ואמזון בשיא

עוד 5.25 מיליון מובטלים נוספו לשוק העבודה בארה"ב בשבוע האחרון • בארבעת השבועות האחרונים הגיע מספר הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב לכ-22 מיליון במצטבר • המשקיעים שואבים עידוד מכוונה של חלק מהמדינות להתחיל להקל את הסגר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ה') בעליות קלות של 0.14% בדאו ג'ונס ושל 0.58% ב-S&P 500, ואילו מדד נאסד"ק התחזק בכ-1.7%.

נטפליקס ואמזון טיפסו בכ-2.5% לרמות שיא, והובילו את מגזר הטכנולוגיה לעליות.

התקווה של המשקיעים על רקע תוכניות של חלק מהמדינות להתחיל בהסרת הסגר גברה ככל הנראה על החששות כתוצאה מנתוני האבטלה המדאיגים שפורסמו היום.   

21:30

מדד דאו ג'ונס מאבד כעת כ-0.3%, ואילו בנאסד"ק נרשמות עליות של 0.9% מדד S&P 500 מוסיף 0.1%. מניית בואינג  רושמת את הנפילה החדה ביותר במדד דאו ג'ונס, ומאבדת 7%. מגזרי האנרגיה והפיננסים רושמים את הביצועים הגרועים ביותר במדד S&P 500 ומאבדים 2.2% ו-3.7%, בהתאמה.

בבריטניה הוחלט היום להאריך את צעדי הסגר למלחמה בקורונה בשלושה שבועות לפחות, כך מסר שר החוץ דומיניק ראב. ההחלטה באה בעקבות פגישה עם מדענים הבוקר. ראב, שממלא את מקומו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, אמר כי קצב ההדבקה של הווירוס לא הואט מספיק כדי להסיר את הסגר. 

19:30

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד נאסד"ק רושם עליות של 0.7% ביום מסחר תנודתי, כשברקע חברות אמזון  ונטפליקס  רושמות שיאים, והמשקיעים ממשיכים לעכל את נתוני המאקרו. מדד דאו ג'ונס מאבד כ-1%, וירידה קלה נרשמת במדד S&P 500. 

מניות אמזון ונטפליקס מתחזקות בכ-4%. נטפליקס קיבלה דחיפה לאחר העלאת מחיר יעד מגולדמן זאקס ל-490 דולר למניה מ-430 דולר למניה. אנליסט הבנק אמר כי ענקית הסטרימינג תנפץ את תחזיות הרווח. העליות היום משלימות לנטפליקס עלייה של 35% מתחילת השנה ולאמזון עלייה של 30%.    

ניו יורק ומדינות נוספות בחוף המערבי של ארה"ב מאריכות את סגירתם של עסקים לא-חיוניים עד 15 במאי, מתוך ניסיון למצוא דרך לפתוח בחזרה חלקים מהכלכלה מבלי להוביל לפריצה מחודשת של הקורונה, כך מסר מושל ניו יורק אנדרו קומו. 

באירופה נסגרו הבורסות בעליות, על רקע תחילתן של תוכניות ליציאה מהסגר בכמה מהמדינות. מדד סטוקס 600 טיפס בכ-0.6%, בהובלת טיפוס של 3% במניות מגזר הטכנולוגיה, וירידה של 2% במניות הנפט והגז.

18:00

מדד דאו ג'ונס מאבד 0.5%, בזמן שהמשקיעים מעכלים נתונים נוספים שהתפרסמו, ושמשקפים את הזעזוע הכלכלי שגורמת מגפת הקורונה. מדד S&P 500 רושם עלייה של 0.1% והנאסד"ק מתחזק ב-1%. 

עוד פורסם בארה"ב, כי תוכנית ההלוואות לסיוע לעסקים קטנים הגיעה לגבול של 349 מיליארד דולר, והתרוקנה מכסף. באתר המינהל לעסקים קטנים נכתב כי לא יוכל לקבל יותר בקשות חדשות לתוכנית הסיוע. 

16:30

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה חיובית, בהובלת מדד הנאסד"ק. מניות אמזון  ונטפליקס  ממשיכות לטפס לשיאים חדשים.

מניית יורוג'ן פארמה  מזנקת לאחר שהחברה קיבלה היום מה- FDA אישור שיווק למוצר הראשון שלה, לטיפול ב סרטן בדרכי השתן העליונות ברמת ממאירות נמוכה. מדובר במוצר נקרא בעבר URG101, וכעת Jelmyto (על שם החומר המתגבש לג'ל ומכיל את התרופה מיטומיצין). 

היום ואתמול פורסמו נתוני מאקרו חלשים בארה"ב. בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים בתגובה לנתונים כי  "בשלב זה אנו לא חושבים כי נראה תגובה נוספת מיידית מצד הפד היום, אם בכלל, שתחפה על הנתונים השליליים. מאידך, נתוני המאקרו העגומים מעיבים על הציפיות האנפלציוניות הנגזרות משוק האג"ח, שמגלם כעת אינפלציה ממוצעת של 0.83% בלבד במהלך חמש השנים הקרובות, משמעותית מתחת ליעד הסימטרי של הפד בין 1%-3%. אנו מאמינים כי נתוני המאקרו, יחד עם עונת דוחות חלשה, עשויים לספק הפתעה שלילית לשווקים ובכך להוביל באופן פוטנציאלי לתמחור סיכונים מחדש".

15:30

עלייה של 5.25 מיליון נרשמה בדרישות האבטלה הראשוניות בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-11 באפריל. הצפי בשוק עמד על כ-5 מיליון בקשות. בארבעת השבועות האחרונים הגיע מספר הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב לכ-22 מיליון, על רקע משבר הקורונה, כך ששיעור האבטלה המעשי בארה"ב הגיע לרמה של כ-15%. 

עוד דווח היום כי התחלות הבנייה צנחו ב-22% במרץ לרמה שנתית של כ-1.22 מיליון. 

14:00

מקרי הקורונה בעולם עלו על 2.7 מיליון בני אדם. מספר המתים הגיע ל-137,666 בני אדם.

במהלך מגפת הקורונה בלקרוק רשמה ירידה של 23% ברווחים, כך לפי הדוח הכספי שפרסמה היום החברה.

בשעה 15:30 (שעון ישראל) יפורסמו בארה"ב נתוני דרישות האבטלה הראשוניות לשבוע החולף. הצפי בשוק הוא ל-5 מיליון בקשות זה השבוע השלישי ברציפות, מה שצפוי לדחוף את שיעור האבטלה בארה"ב ל-15%.

באירופה המסחר מתנהל בעליות. הדאקס הגרמני מטפס ב-1% על רקע הכוונה של ממשלת מרקל להחזיר את הפעילות במדינה לשגרה בהדרגה. לדברי אורי גרינפלד הכלכלן הראשי של פסגות: "אירופה נמצאת בשלב מתקדם יותר בהשוואה לארה"ב בכל הנוגע להתפשטות הנגיף ובה כבר ניתן לראות את מגמת ההאטה בקצב הגידול באופן מאוד ברור. אתמול הודיעה הנציבות האירופאית, בדומה למה שאומרות הרשויות בארה"ב, כי לא תהיה באמת חזרה לשגרה לפני שיהיה חיסון לנגיף. עוד הזהירו בנציבות האירופאית, כי על המנהיגים של המדינות השונות יהיה לאכוף מחדש את הסגר במקרה שתהיה עלייה מחודשת במקרים. בינתיים, לאחר אוסטריה, אתמול קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, הודיעה על צעדים מדודים להחזרת הפעילות הכלכלית בגרמניה כבר משבוע הבא".

מחיר הנפט מטפס ב-1.7% מעל ל-20 דולרים לחבית. אתמול נפל הנפט מתחת לרף זה על רקע תחזית פסימית של סוכנות האנרגיה העולמית לירידה חדה בביקושים בצל משבר הקורונה.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק עולים בעד 0.8% לאחר הירידות שנרשמו אתמול. אמזון ונטפליקס בלטו אתמול במסחר לאחר שעלו לשיא כל הזמנים.

לדברי סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי בלומברד אודייה, "המגמה הפכה חיובית יותר בימים האחרונים, אך איננו מאמינים כי בשלב זה מתקיימים כל התנאים לתמיכה בשוק המניות. אנו ממשיכים לעקוב אחר ההאטה בשיעורי ההתפשטות באירופה ובארה"ב ואחר הסבירות לגל שני באסיה. תשומת הלב בשוק תתרחק בהדרגה מעיסוק בהתפרצות לעיסוק באסטרטגיות היציאה ובהשפעה הכלכלית.

ישנם קטליזטורים חיוביים ושליליים להמשך: התפתחויות חיוביות בהתפשטות המגפה ומנגד חדשות מדאיגות על נתונים כלכליים חלשים, קיצוץ דיבידנדים והורדות דירוגי אשראי".

בלומברד אודייה מציינים כי הגדילו את החשיפה בתיקי השקעות לנכסים מגובי בטחונות, כמו אשראי לטובת השקעה ובמקביל הורידו פוזיציה בשווקים מתפתחים והגדילו פוזיציה בשוק המניות האסיאתי.

12:15

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת. מחיר הנפט מסוג ברנט נסחר כעת בעלייה של יותר מ-2% סביב 28.4 דולר לחבית. 

קרן המטבע הבינלאומית מעריכה כי המשבר הנוכחי "יגמד בממדיו" את משבר 2008 ויהיה שני רק לשפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30. הקרן צופה כעת כי המשק העולמי יתכווץ ב-3% בשנת 2020. בינואר, לעומת זאת, הקרן צפתה התרחבות של התוצר המקומי הגולמי העולמי של 3.3%. על פי ה-IMF , התוצר בארה"ב יתכווץ ב-5.9%, בגוש האירו ב-7.5%, ביפן ב-5.2% ובכלל הכלכלות המפותחות ב-6.1%. 

בתגובה לפרסום של הקרן אומר אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, כי  "לאורך זמן קיים קשר ברור ומובן מאליו בין המאקרו (נתוני צמיחה) והמיקרו (רווחיות החברות) כאשר השינוי ברווח למניה מתואם, באופן כללי, עם השינוי בצמיחה הנומינלית של הכלכלה. אם ניקח לצורך העניין את תחזית ה-IMF וננסה לגזור ממנה מה זה אומר על הרווח למניה ב-2020, אנו מקבלים תוצאה מאוד רחוקה ממה שהאנליסטים כיום מעריכים - בהנחה והתוצר הריאלי מתכווץ ב-5.9% והאינפלציה ב-2020 צפויה לעמוד על כ-0.8%, אנו מקבלים כי הרווח למניה הממוצע של החברות הציבוריות בארה"ב צפוי להתכווץ ב-2020 ב-60%. על כן, הנחת הבסיס שלנו היא כי תחזיות הרווחים והמכירות של החברות עוד צפויים להיות מעודכנים באופן משמעותי כלפי מטה בשבועות ובחודשים הקרובים". 

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות. 

במסיבת העיתונאים אתמול הודיעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על "סגר לייט" החל מיום שני הקרוב, שבו ייפתחו חנויות קטנות, מוסכים, חנויות ספרים ואופניים, לצד שלל העסקים שכבר פתוחים כי הם מוגדרים חיוניים, אולם הגבלות התנועה על התושבים יישארו במקומן. מה-4 במאי צפויה חזרה הדרגתית ללימודים, של הכיתות הגבוהות תחילה, ואז גם צפויות הגבלות התנועה וההתקהלות להשתנות. בינתיים, גרמניה תמשיך למנוע כניסת מי שאינם תושבים לשטחה, וייאסרו אירועים דתיים המוניים, וגם אירועים כמו משחקי כדורגל עם קהל, כינוסים ופסטיבלים, לפחות עד ה-1 בספטבמר.

מרקל הבהירה כי גרמניה תנטר את המצב באופן שוטף כדי לראות מה מקדם ההדבקה ולראות שמערכת הבריאות שלה אינה עומדת בפני קריסה. גרמניה מסוגלת כיום לבצע כ-500 אלף בדיקות בשבוע, לפי כלי התקשורת. כ-3,800 בני אדם מתו מקורונה בגרמניה, מתוך 135 אלף מקרים שאותרו עד כה.

07:30

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות שערים בהמשך לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המדדים איבדו גובה כאשר מדד S&P 500 איבד אמש (ד') יותר מ-2%, הנאסד"ק ירד ב-1.4%, ומדד הדאו ג'ונס איבד 1.9%. בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים בניו יורק צבועים באדום.

עיני השוק מופנות לנתוני הצמיחה בסין שיפורסמו מחר (ו') וכן לנתוני דרישות האבטלה בארה"ב.

הבוקר באסיה הבורסה בשנחאי מאבדת 0.2%, הניקיי היפני יורד ב-1.35%, סינגפור ללא שינוי, שנזן מאבדת 0.4%, והבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.8%. מחיר הנפט (WTI) מוסיף 0.7% מעל ל-20 דולר לחבית.

באוסטרליה פורסמו הבוקר נתוני התעסוקה לחודש מרץ, ולפיהם שיעור האבטלה הגיע ל-5.2%. מדובר בשיעור נמוך מהצפי של הכלכלנים ל-5.5%.

קרן המטבע הבינלאומית מעריכה כי המשבר הנוכחי "יגמד בממדיו" את משבר 2008 ויהיה שני רק לשפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30. הקרן צופה כעת כי המשק העולמי יתכווץ ב-3% בשנת 2020. בינואר, לעומת זאת, הקרן צפתה התרחבות של התוצר המקומי הגולמי העולמי של 3.3%.